Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Drumbrella (BTJQ) live in Almere

    Het eerste eigen nummer, speciaal geschreven voor deze band. Eerste uitvoering als Quintet. En eerste nummer van de derde set. Helaas vergat onze videoman de camera's gelijk aan te zetten. Eerste halve minuut zonder bewegend beeld.

    Nog niet perfect, maar hopelijk even goed leuk. Even iets heel anders dan de zomers terrasje sfeer van Streetwalker. Zelfde concert, dat wel.

    https://www.youtube.com/watch?v=T8VATmOVXLA

  2. #2

    Standaard

    Leuk nummer. Leuk ook dat samenspel van gitaar en sax. Mooie sound geeft dat.
    Bas-lijn is voor mij wat moeilijk te volgen. Lijkt wel onder water te spelen. Maar de bassist lijkt ook wel zijn eigen verhaal te vertellen....

    Sax-speler is na 6 minuten zijn 'tekst' kwijt..... mijn makke, want dat is nu net het soort sax-spel waar ik kriebelig van word.

    Goed ingespeeld op elkaar en de lol zit er nog steeds in.
    Leuke en toepasselijke naam voor dit stuk.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Thanks! Valt nog mee, die sax Kees komt nog uit de tijd dat je met subsidie goedbetaald free jazz kon maken. We moeten alleen altijd even oppassen dat hij niet vergeet dat de drums daar ook de ruimte moeten krijgen.

    Wat dat betreft, kan erger. Moet denken aan de 80/81 LP van Metheny. Het eerste wat ik daarvan hoorde was uiteraard de tune van Koot en Bie. De volledige versie daarvan duurt een kwartier, en wordt best wild, was ik nog niet gewend van de man. Song X gaat dan nog een paar stappen verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top