Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Locatie
    Ronse, België
    Berichten
    282

    Standaard Transistoramp voor stoner/doom?

    Goeiemiddag,

    ik ben in de markt voor een nieuwe head, en heb mijn oog laten vallen op een tweedehands Orange CR120.

    Ik hou heel erg van het gitaargeluid van Greg Anderson (Goatsnake/Sunn O)))), en zijn setup is vrij eenvoudig (Les Paul/Sunn Model T/Proco RAT).

    Ik speel zelf op een Boult Trogloryte met P90's (eigenlijk een SG Classic kopie), en heb een 4x12" cab van Laney.

    Kan ik met deze, in combinatie met de Orange CR120 en eventueel een RAT oid, in de buurt komen van dat zware lompe geluid? Of kijk ik beter uit naar iets anders?

    Mijn budget ligt tussen de 300-500 euro voor een head. Ik speel nu op een oude Marshall VS100.
    Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
    Een van de bruutste nummers ooit vind ik tog wel Doomsayer, van Hatebreed.
    moet je opzetten als je met je moeder in de kamer zit, terwijl zij angstig toekijkt hoe jij de tafel doormidden springt en het servies kapot gooit

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    De model T is toch Ultra Lineair full tube?
    Ik denk niet dat je kan verwachten dat een Orange tranny dat kan behappen, ik gok dat een Fender 75 meer in de richting komt.
    Bij dat soort big headroom amps is eindtrap volume een belangrijk deel van de sound.
    Maar misschien krijg je een andere (eigen) sound uit zo'n amp die je nog fijner vindt dan het voorbeeld waar je op mikt.
    Dat is uiteindelijk het einddoel toch?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Locatie
    Ronse, België
    Berichten
    282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar misschien krijg je een andere (eigen) sound uit zo'n amp die je nog fijner vindt dan het voorbeeld waar je op mikt.
    Dat is uiteindelijk het einddoel toch?
    Hallo, bedankt voor je reactie!

    Is inderdaad geenszins de bedoeling om Anderson's sound klakkeloos te gaan kopiëren.
    Maar wat ik wil weten is of die Orange CR120 in staat is om een dik, vuil, ranzig geluid te produceren?
    Met die VS100 die ik nu heb, blijft mijn sound ofwel te schel, ofwel wordt het een geluidsbrij...
    Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
    Een van de bruutste nummers ooit vind ik tog wel Doomsayer, van Hatebreed.
    moet je opzetten als je met je moeder in de kamer zit, terwijl zij angstig toekijkt hoe jij de tafel doormidden springt en het servies kapot gooit

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard



    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top