Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Femke, aangenaam

  1. #1

    Music Femke, aangenaam

    Hallo allemaal
    Lang, lang geleden, in mijn schooltijd (oeff...ik word oud ) speelde ik in een bandje. Nouja, we kwamen af en toe bij elkaar en maakten muziek. Allemaal ongedwongen. Geen optredens buiten vrienden/kennissen/familie om en niks waar we meer mee verdienden dan bitterballen en bier.

    Nu zijn we een paar jaartjes (ahum) verder en heb wat meer rust in mijn leven en nu wil ik het gitaarspelen wat op gaan pakken. Mijn broer ging zijn hele muziekspul upgraden dus mocht ik een paar dingen van hem overnemen, dus de start is vlot gemaakt. Er moet nog wel e.e.a. gekocht en vervangen worden maar daar heb ik de tijd voor.

    Dusss....als ik wat te vragen heb dan horen jullie het wel. Qua gitaarkennis hoef je van mij (nog?) weinig te verwachten, maar men zegt dat ik wel gezellig ben.

    Groetjes van Femke.
    Laatst gewijzigd door Femke1976; 15 oktober 2018 om 23:50

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Femke1976 Bekijk bericht
    Er moet nog wel e.e.a. gekocht en vervangen worden maar daar heb ik de tijd voor.
    Hallo Femke,

    Dat komt goed uit. Dit forum bestaat vrijwel uitsluitend uit experts in het kopen en vervangen van gitaarspullen.
    Welkom iig.

    Peter
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Welkom Femke. Leuk dat je het gitaarspelen weer oppakt. En wat Peter zegt, er zitten hier genoeg geargeeks, dus barst maar los als je zover bent. ;-)
    Grtz Frank
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4

    Standaard

    Ahhhh....., Weer een recidivist.
    Een fijne gedachte.
    Doorgaans is het best gezellig hier, maar je weet; wat je goed wil houden moet je onderhouden.
    Welkom dus. We hebben naar je uitgekeken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Ha, leuk, dank jullie wel allemaal.
    Laat ik dan met de deur in huis vallen (ik weet niet of ik er een apart topic voor moet aanmaken); de gitaar die ik van mijn broer heb overgenomen is een Ibanez en de versterker een Fender Vaporizer. Daar moeten de buizen van vervangen worden. Kan ik daar voor de Tung-Sol gebruiken? Mijn broer zei van wel, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Dat kan prima, wel het juiste buistype gebruiken, merk doet er in eerste instantie niet toe. En je kunt ze er zo inzetten, bias hoeft niet afgesteld te worden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Dat kan prima, wel het juiste buistype gebruiken, merk doet er in eerste instantie niet toe. En je kunt ze er zo inzetten, bias hoeft niet afgesteld te worden.
    Bedankt tmms. Als ik dan toch aan het vragen ben; wat maakt een merk uit? Hebben die allemaal weer andere klanken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Er is verschil, zelfs een merk heeft vaak verschillende versies van een type buis. Tung-Sol staat dacht ik goed bekend.

    edit: de EL84's wel een gematcht setje overigens!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Er is vooral veel marketing- en puristengedoe bij buizen, waardoor sommige buizen ineens heel duur zijn. Tung-Sol zijn prima buizen voor Fender amps. JJ kan ook, maar die klinken wat ronder, met iets meer laag. Dat is voor een Fender meestal niet nodig. Er zijn er nog veel meer, maar die twee zijn wel de bekendste denk ik.

    Welkom trouwens. Oud valt wel mee, met een beetje mazzel ben je nog niet eens op de helft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Wat Kim zegt. Er was zelfs een Nederlandse hi fi buizenversterkerfabrikant die een versterkertje bouwde met 4xEL34 er in en die kostte slechts 60.000 euro (geen nulletje teveel).

    Hij is failliet gegaan, hoe is het mogelijk, niet?

    Welkom Femke.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top