Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik ga eerst dit eens proberen

    https://www.jamorigin.com/

    Zet gitaar om in midi, in de PC. Ik heb VST Host met een amp sim, plan is om een simpele freeware synth parallel met de gitaarsound aan te sturen. Ik moet de demo even downloaden en installeren.

    Ik heb die gratis VST gitaarsynths geprobeerd, en ik vind het vooral lekker klinken als er een basic synth laagje over het gitaargeluid te horen is, als een gek effect. Alleen de (VST) synth klank horen hoeft niet, dan kan ik net zo goed met een midi keyboard spelen.

    Wat ik wel ontdekte is dat gewoon licks spelen met zo een synth effect niet goed klinkt, spel en noten keuze moet je aanpassen aan dit synth effect.
    Laatst gewijzigd door raabje; 20 november 2018 om 19:24

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ook een mooi apparaat:

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13

    Standaard

    Wat ik wel ontdekte is dat gewoon licks spelen met zo een synth effect niet goed klinkt, spel en noten keuze moet je aanpassen aan dit synth effect.
    Onthoud dat er altijd een vertragingseffect is. Je gewone attack verdwijnt als je alleen het synth geluid gebruikt.
    Ik heb ooit een Roland Gr-30 synth gehad met bijbehorende gitaar en dat was mijn grootste bezwaar. Je attack is veel minder.
    Hopelijk is in die tijd de techniek vooruit gegaan en is de vertraging nu veel minder.


    Alf

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja het viel me tegen, ik had er meer van verwacht... En die demo van Jam Origin is heel beperkt, ik kan alleen een piano aanturen met gitaar, en na een paar minuten spelen stopt de demo.

    Hele idee laat ik varen. Big Muff met Tone Wicker lijkt me nu wel wat....

    Wat wel leuk is met de demo van Jam Origin, ik kan benden goed oefenen. De piano noot gaat 1 of 2 stappen omhoog bij het benden, echt in stappen. Dat helpt om de target note te vinden.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 november 2018 om 18:11

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top