Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die single coil sized hums klinken niet zo dik als een echte hum. Je mist wat breedte in de tone, je mist wat ballen. Ja die dingen kunnen evenveel output hebben maar tonaal gezien is 't toch anders. De hotrail vind ik in de brug 't tofst. De jb Jr geweldig in de neck positie

  2. #22

    Standaard

    En een lace sensor red of gold dan bijvoorbeeld? Of de nieuwe billy gibbons set?
    Ik noem maar wat suggesties.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Ik vond de Little 59 in mijn tele heel donker. Alsof ze de bass hebben overgecompenseerd om de single sized toch de breedte te geven die ze vaak missen. Daarna getwijfeld tussen een JB jr en Tone Zone voor mijn strat en uiteindelijk voor de eerste gekozen. Niet onaardig maar ook niet per se Holy grail. Zou ook nog wel eens een een op een vergelijk willen met de Tone Zone en hot rail...

    Zjon van Zjon’s guitarstore is erg te spreken over de Bare Knuckle Cobra als ‘bijna humbucker’.
    Zelf ken ik het element niet maar als iemand als Zjon, die nogal wat voorbij ziet komen, enthousiast is is mijn interesse wel gewekt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik ben een groot liefhebber van de Little '59, al zeg ik er wel bij dat ik 'm hoofdzakelijk voor het overstuurde werk lekker vind. Clean vind ik 'm minder. Maar dat vind ik eigenlijk ook voor de meeste full sized humbuckers in de brugpositie, dat ik ze clean niet mooi vind.
    Geheel mee eens. En dan alleen in de brugpositie. Ik hab dat ook een lange tijd in mijn strat gehad. Totdat ik een setje Suhr V60 LP enkelspoelers in mijn strat zette. Wat een strakke leadsound kwam er toen! Geen behoefte meer aan humbuckers in een strat gehad.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Geheel mee eens. En dan alleen in de brugpositie. Ik hab dat ook een lange tijd in mijn strat gehad. Totdat ik een setje Suhr V60 LP enkelspoelers in mijn strat zette. Wat een strakke leadsound kwam er toen! Geen behoefte meer aan humbuckers in een strat gehad.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat zijn heerlijke pickups. Ik pleitte een blaadje terug voor een genuine single coil met ballen zoals de BKP Slowhands, Trilogy Suites en Sinners. Persoonlijk vind ik die lekkerder klinken dan rails. Ik heb ooit een Tonezone T in een tele gehad, maar ik werd er niet wild van.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik heb ooit een echte humbucker in mijn Fender Squier gezet. Compleet met het weghalen van hout in de body enzo. Eeuwig zonde en spijt. Geluid viel ook tegen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb één stratje met een OBL in brugpositie - singlecoil sized humbucker dus. Is niet de real deal, zal het nooit worden.....

    Heb van de week op een strat van een vriend van mij gespeeld met Lindy Fralin's erin - de Hot versie - en man wat een geluid, zowel clean als met milde oversturing!!!! Wel bijzonder prijzig helaas.

  8. #28

    Standaard

    Ik heb in één gitaar twee SD cool rails zitten....donker is het woord.. Clean kun je wel een beetje vergeten .Daarentegen heb ik in een andere gitaar een 12 euro (marktplaats,China?) railtje in de brug zitten en die klinkt als een klok.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #29

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard Single-coil humbucker?

    Ik heb in een paar gitaren Donlis (Singlecoils en Humbuckers) van Aliexpress zitten. Klinkt heel behoorlijk en kost bijna niks...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top