Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    http://artecsound.com/pickups/electronics/vtc.html

    Heb ik ooit in een strat gehad en werkte uitstekend. Zonder teveel ruis. Kost niet veel, zo rond de 20€. Artec heeft trouwens nog meer tone band dingetjes die erg leuk zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is ook wel een goed idee, dat midboost dingetje van bv zo'n clapton strat kan best eens genoeg zijn.
    ik heb gelezen dat sommigen die zelf in een pedaal bouwen in plaats van de gitaar.
    maar er is een video op youtube 'sounding like clapton without bustin the bank'
    die gooien er gewoon een EQ pedaal bij en misschien is dat ook wel een optie.

  3. #13

    Standaard

    Stel jezelf de vraag in welke mate je clean speelt. Of clean met een randje.
    Naar mijn mening is een brug humbucker alleen een plus als je met flink wat gain of (versterkt) flink wat power speelt.
    Omdat ik dat nooit doe, heb ik geen enkele gitaar waarvan ik de brughumbucker gebruik.
    Wel in combi met halspup (als dat te schakelen valt), maar alleen brug echt nooit.
    Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik heb er wel eens over gedacht maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb ook twee strats gehad met humbucker(s), een zwarte Fernandes of Tokai 80 strat met twee (zebra!) humbuckers en een Fender met floyd en H/S/S. Ik kon er niks mee en heb die gitaren snel verkocht. (Zou misschien anders zijn geweest als ik nu per se de Iron Maiden/Van Halen/Jake E Lee strat dingen had willen doen).

    Voor mij is het geen strat meer als je er humbuckers in zet. Automatisch sla ik de pickup switch naar beneden en naar boven als ik speel om de toon donker of helder te maken, of ik zet m in een tussenstand voor de funky strat sound. Ik ben totaal gewend aan hoe een (gewone S/S/S) strat daarop reageert. Wil ik een vollere sound met meer output dan pak ik wel een LP. Het is nu juist de charme van de strat dat ie die dikke sound niet heeft, maar dat is dan mijn mening.

    Wat ik wel doe: ik trap soms een booster in (Flynn amps Hawk booster) en draai er op die booster wat extra mids in en wat hoog uit om de strat wat meer te laten bijten, vooral op mijn non top boost AC 30 die erg clean is. Wil ik helemaal over the top dan knal ik er nog een andere booster achter (Kool & Elfring) en dan heb ik ongeveer de sound van DiMarzio's over een JCM 800 terwijl het gewoon een simpel stratje over een AC30 is. Hoef ik ook niet te gaan zitten pielen met andere elementen erin en proberen en weer eruit etc. en blijft mijn strat gewoon een strat.

    Het is maar een suggestie: weet je zeker dat je er een andere pickup in wilt gaan zetten, of kun je het ook op een andere (simpelere) manier oplossen? Uiteindelijk is een andere pickup (humbucker in single coil format of wat dan ook) gewoon een manier om meer output en een andere frequentie/klankkleur te krijgen en dat kan met boosters ook.
    Laatst gewijzigd door NLF; 4 november 2018 om 11:27

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Heb in het verleden een hotrail en een Little '59 gehad en was wel gecharmeerd van de Little '59. Warm sound en niet te high output zoals de hotrail want die vond ik karakterloos.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik ben het eens met NLF.

    Ik heb zelf een DiMarzio Tonezone in een strat zitten bij de brug. Klinkt op zich niet verkeerd en krijgt ook lovende recensies. Zelfs een single coil switch in laten bouwen, maar dat klinkt minder en je verliest volume.

    Al met al vind toch dat een single coil meer strat karakter heeft en beter klinkt voor clean. Plus standje 2 (midden en brug pickup samen) wordt ook minder strat achtig. Op mijn andere strat speel ik voor 90% van de tijd op de single coil brug pickup. Ik hou gewoon van die sound. Dus voor mij ook geen HSS. Dus ik zou nog eens heroverwegen om toch die single te laten zitten, of misschien een andere single coil te proberen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 november 2018 om 12:07
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik heb er wel eens over gedacht maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb ook twee strats gehad met humbucker(s), een zwarte Fernandes of Tokai 80 strat met twee (zebra!) humbuckers en een Fender met floyd en H/S/S. Ik kon er niks mee en heb die gitaren snel verkocht. (Zou misschien anders zijn geweest als ik nu per se de Iron Maiden/Van Halen/Jake E Lee strat dingen had willen doen).

    Voor mij is het geen strat meer als je er humbuckers in zet. Automatisch sla ik de pickup switch naar beneden en naar boven als ik speel om de toon donker of helder te maken, of ik zet m in een tussenstand voor de funky strat sound. Ik ben totaal gewend aan hoe een (gewone S/S/S) strat daarop reageert. Wil ik een vollere sound met meer output dan pak ik wel een LP. Het is nu juist de charme van de strat dat ie die dikke sound niet heeft, maar dat is dan mijn mening.

    Wat ik wel doe: ik trap soms een booster in (Flynn amps Hawk booster) en draai er op die booster wat extra mids in en wat hoog uit om de strat wat meer te laten bijten, vooral op mijn non top boost AC 30 die erg clean is. Wil ik helemaal over the top dan knal ik er nog een andere booster achter (Kool & Elfring) en dan heb ik ongeveer de sound van DiMarzio's over een JCM 800 terwijl het gewoon een simpel stratje over een AC30 is. Hoef ik ook niet te gaan zitten pielen met andere elementen erin en proberen en weer eruit etc. en blijft mijn strat gewoon een strat.

    Het is maar een suggestie: weet je zeker dat je er een andere pickup in wilt gaan zetten, of kun je het ook op een andere (simpelere) manier oplossen? Uiteindelijk is een andere pickup (humbucker in single coil format of wat dan ook) gewoon een manier om meer output en een andere frequentie/klankkleur te krijgen en dat kan met boosters ook.
    Je kan een booster gebruiken maar t single coil karakter blijft je horen dus als je echt een volle humbucker sound wilt is een Little '59 of wat anders een betere optie vind ik. Als je een liedje speelt waar je alleen een volle rock sound nodig hebt zou ik inderdaad een LP achtig gitaar pakken. Maar als je clean speelt en je moet gelijk schakelen naar humbucker sound dan is dat niet te doen en kom je toch uit op een humbucker in single coil formaat.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik ben het eens met NLF.

    Ik heb zelf een DiMarzio Tonezone in een strat zitten. Klinkt op zich niet verkeerd en krijgt ook lovende recensies. Maar ik vind toch dat een single coil meer strat karakter heeft en beter klinkt voor clean. Plus standje 2 (midden en brug pickup samen) wordt ook minder strat achtig. Op mijn andere strat speel ik voor 90% van de tijd op de single coil brug pickup. Ik hou gewoon van die sound. Dus voor mij ook geen HSS. Dus ik zou nog eens heroverwegen om toch die single te laten zitten, of misschien een andere single coil te proberen.
    Hij wil juist geen strat sound voor lead of heavy rhythm en hij houd van low/medium gain vintage sound dus heel fijn dat jij voor 90% single coil bridge pu speelt maar daar heeft hij niks aan... smaakkwestie
    Laatst gewijzigd door ateng; 4 november 2018 om 12:09

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, maar aan de andere kant: als je een oude Scorpions plaat draait en hoort welke sound Uli uit een single coil strat pickup trekt dan is dat toch een behoorlijk dikke toon...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hij wil juist geen strat sound voor lead of heavy rhythm en hij houd van low/medium gain vintage sound dus heel fijn dat jij voor 90% single coil bridge pu speelt maar daar heeft hij niks aan... smaakkwestie
    Het was maar een suggestie hoor en misschien het heroverwegen waard. Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten en boeit me het niet wat iemand anders er in gooit. Maar als je er te veel voor moet opofferen om die LP-achtige humbucker sound te krijgen is het de vraag of je dat wel moet doen. Zo'n single coil humbucker klinkt toch nooit helemaal als een echte humbucker en blijft het een compromis in mijn ervaring, maar ik heb er maar een paar echt zelf gehad.
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 november 2018 om 12:20
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top