Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1

    Standaard Single-coil humbucker?

    Ik speel al een tijdje met een hele fijne Fender custom shop stratocaster. Alleen twijfel ik er over om de single coil brug pick-up uit te wisselen met een humbucker maar dan wel zonder de gitaar teveel aan te moeten passen. Voornaamste reden is dat ik voor solo's graag een wat vollere sound wil hebben. De muziekstijl van onze band is voornamelijk pop/rock. Zelf hou ik daarnaast van low to medium gain vintage sounds.

    Dus het moet een humbucker pick-up in single-coil formaat worden zodat ik later nog eenvoudig terug kan wisselen om de gitaar in oorspronkelijke conditie terug te brengen. Mijn potentiële kandidaten zijn momenteel van Seymour Duncan (ik weet helaas nog niet welke):

    - Red Devil - texas blues sound
    - JB Model - hot-rodded humbucker
    - Little ’59 - 59 Les Paul sound

    Wellicht ben ik te eenzijdig aan het denken dus vandaar de vraag aan mijn hoog gewaardeerde mede forumleden: welke single-coil sized humbucker zou jij kiezen en waarom?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Zou een iets hottere single coil niks zijn?
    Bare Knuckle Irish Tour bijvoorbeeld?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik dacht dat er in mijn avri strat dezelfde pups zaten (iets van '57/'62 of zo), maar ik vind die helemaal prima voor lead. Ze schonen ook mooi op als je zachter aanslaat, behoorlijk vintage dus Als ik een wat voller geluid wil, speel ik op brug en midden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb een little 59 in mijn strat laten zetten. Deze klinkt erg goed in combinatie met de beide single coils. Geen volumeverschil. Mooi warm geluid. Had ik al jaren eerder moeten doen.

    Maar ik heb verder geen ervaring met andere singlecoilformaat humbuckers.

  5. #5

    Standaard

    Hot rails bevalt prima hier.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Misschien een actief circuit ipv een humbucker? Bij mijn blade strat werkt dat fantastisch.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je kan ook denken aan een Bare Knuckle Trilogy Suite of, iets meer vintage, een Slowhand.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik had een Joe Barden in de brug van m'n Tele en die vond ik verschrikkelijk. Een OBL500 (originele versie) bij mijn brug van m'n superstrat klinkt dan wel weer helemaal in sync met de single coils maar da's een brede humbucker. Redelijk vintage zelfs. Maar ik snap niet helemaal waar je naar zoekt. Een Strat geeft je een bepaalde sound die, als het goed is, bij vintage rock en zo prima hoort. Net als een LP, SG, Tele of ES. Die rammel en het nogal akoestische niet afgeronde geluid hoort nu eenmaal bij een Strat/Tele.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik ben een groot liefhebber van de Little '59, al zeg ik er wel bij dat ik 'm hoofdzakelijk voor het overstuurde werk lekker vind. Clean vind ik 'm minder. Maar dat vind ik eigenlijk ook voor de meeste full sized humbuckers in de brugpositie, dat ik ze clean niet mooi vind.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Misschien een actief circuit ipv een humbucker?
    Dat is ook wel een goed idee, dat midboost dingetje van bv zo'n clapton strat kan best eens genoeg zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top