Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Streetwalker (Jan Akkerman)

    https://www.youtube.com/watch?v=oAKLZzxcYvw

    Eerste volledige gig met toetsen erbij. Verzoekje van de drummer (waar ik best blij mee was), maar wel letterlijk een paar dagen voor de repetitie dat hij op het idee kwam. Gelijk ook het langste nummer van het optreden. Niets hoogdravends, maar gewoon lekker relaxed om te spelen.

    Opgenomen in Café op Twee in Almere. Beetje ongelukkige podiumvorm, een soort taartpunt...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi relaxt neergezet dit liedje.
    Mooie cleane jazz sound!
    Welke amp heb je gebruikt?

  3. #3

    Standaard

    Dank je! Amps hoor je niet in het filmpje. Meersporenopname, Gitaar gaat via draadloos systeem naar de PodHD500. Ik stuur de jackoutputs naar een Fender Hotrod Deluxe, en een Sessionette 75 (aangezien ik die versterkers nu eenmaal heb) voor het livegeluid. Voor de opname gebruik ik de XLR uitgangen van de POD. Verder alleen nog wat EQ over gezet, om het geluid iets meer naar wat ik op de audio van de videocamera hoorde te trekken.

    Gitaarsound is een Fender ampmodel (geloof ik) met chorus, wat delay en reverb. Verder staat een Lesley-effect aan (Rotary op fast) wat ik via het expressiekanaal in en uit kan faden. Pedaal omhoog is geen effect, pedaal vol in is Rotary vol aan.

  4. #4

    Standaard

    Wat een lekker nummer is dit toch. Altijd gevaarlijk om dit soort nummers te spelen omdat de vergelijking met de oude meester op de loer ligt, maar ik vind het heel goed gedaan. Je hebt er echt een eigen draai aan gegeven. Solo had misschien iets korter gekund omdat het een beetje inzakt naar het einde toe (vind ik dan...), maar over het geheel erg lekker. Goed gitaar geluid ook.

  5. #5

    Standaard

    Dank je! Vergelijkingen met de oude meesters, daar maken we ons maar niet druk om. Gezien het repertoire kun je ze nooit allemaal halen... We kiezen gewoon dingen die we leuk vinden om te spelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.777

    Standaard

    Een 'zeer waardige' uitvoering!!! Vind het knap dat je Jan Akkerman eigen nét niet hoort; inderdaad mooie eigen invulling aan gegeven.
    Niks solo te lang...
    Compliments!!!

  7. #7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Ik wist niet dat Erik de Zwart toetsen

  9. #9

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.777

    Standaard

    Gevalletje conFUsion...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top