Tijdens m'n vorige zoektocht naar een versterker veel gehad aan de adviezen hier, maar inmiddels is de VOX Nighttrain 15 combo verkocht. In mijn zoektocht naar een versterker die ook op huiskamer/slaapkamer niveau goed klinkt en ook op het podium te gebruik is, stuitte ik op de VOX MV-50 serie. Na wat reviews gelezen te hebben, kwam ik op marktplaats de MV-50 clean tegen voor een mooie prijs inclusief bijbehorende 8 ohm 8 inch cabinet! Mocht hij niet bevallen, dan kan hij zo weer op marktplaats. De versterker is gebaseerd op de cleane Fender Versterkers. Schakelbaar tussen full, 1/10 en 1/100 wattage. Meteen maar doorgepakt, zonder te testen.

Met het 8 ohmige cabinet is het 25 watt. Hij kan maximaal 50 watt aan, maar dan heb je een cabinet nodig met 4 ohm aansluiting

Na binnenkomst thuis viel het me op hoe klein en licht het pakketje was. Dus direct maar uitgepakt en m'n eastman met p90 pick-ups ingeplugd. Omdat we een zoon van een maand oud hebben, eerst maar eens op 1/100 gezet. En wat klinkt dat al ontzettend goed! Helemaal voluit een mooi randje en prima volume om thuis lekker te spelen. Prachtig sprankelend en open geluid, waar ik op dit moment meer mee heb dan het clean van de Nighttrain. Genoeg geluidsmogelijkheden met de bass en treble knop. Daarna wat pedaaltjes ingeprikt en het valt me gelijk op hoe stil de versterker van zichzelf is. Ik gebruikte veel de ZOOM MS50g en de verschillende modulatie, delay en reverb effecten uit dat pedaal klinken erg goed op de versterker.

Gisteren ook de versterker op 'FULL' standje kunnen gebruiken. Ik was vooraf wat sceptisch over het cabinetje, maar ik sta er echt versteld van hoe hard hij gaat en het geluid wat er uit komt. Ik heb hem niet volledig open gehad, omdat ik dat werkelijk niet dragelijk vond voor mijn oren. Meer dan genoeg dus voor op het podium. Zondag gaat ie mee het podium op en ik zie er naar uit!

De kwaliteit van deze versterker lijkt te liggen in het gebruik van de NuTube. Een nieuwe techniek van Korg/Vox om de techniek van buizen in een kleiner pakket te kunnen verwerken. De sceptici zullen hier waarschijnlijk hun mening over hebben, maar ik ben echt overtuigd.