Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Ik heb geen benul

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Tja, als ik er zelf niet uit kom dan begin ik met het betreffende element direct op de uitgang. Is dat goed, dan verder kijken. Maar ja, dat heb jij niet zoveel aan want als je een soldeer - smurf was had je dat al gedaan denk ik.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik gok op uitgelubberde gaten in de base-plate,waardoor het element lager is komen te liggen.
    Ik gok echter altijd verkeerd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Tja, als ik er zelf niet uit kom dan begin ik met het betreffende element direct op de uitgang. Is dat goed, dan verder kijken. Maar ja, dat heb jij niet zoveel aan want als je een soldeer - smurf was had je dat al gedaan denk ik.
    Ik ben niet eens de voorhuid van de micropenis van een soldeersmurf.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik gok op uitgelubberde gaten in de base-plate,waardoor het element lager is komen te liggen.
    Ik gok echter altijd verkeerd.
    Ook al niet. Het element stond altijd al laag en het brugelement hoog. Bewust, zo klonk het prima en volledig in balans. Nu niet meer.


    Andere vraag dan: Is er hier dan helemaal niemand die dit probleem ooit bij de veter heeft gehad, of ben ik de enige en heb ik het als enige zelfs tot driemaal toe mogen meemaken?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Mensen, wat een gedoe. Gewoon even meten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    We're talking onbenul here. Ik heb niks om mee te meten (niet eens een lineaal), maar dan nog, wat moet ik meten, wat kom ik te weten? Ik bedoel, als de output van het halselement minder geworden is (ik weet sowieso al niet wat de output was, behalve dat het harder klonk), wat moet ik er dan aan doen? Of moet ik iets anders meten? En wat zou de conclusie zijn? Is ie kapot? Daar lijkt het namelijk wel op. Maar kan ie ook gemaakt?
    Het verbaast me dat ik blijkbaar de enige ben die dit meemaakt. Of is het forum zo dood inmiddels dat het gewoon niet meer gelezen wordt?

    Veel vragen merk ik.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Voor een paar euro koop je een metertje op de markt.

    Je meet kohm, zal voor een strat single coil tussen de 5.7 en 6.2 liggen.
    Als je onder de 5.0 meet gok ik dat er een winding beschadigd is.
    Kan je aux principe maken maar je moet je voorstellen, een haartje dat 7000 keer om een spoel gewonden is.. ga die breuk maar eens zoeken en dan weer repareren.
    Opnieuw winden is dan logischer.
    Als het geen bijzonder speciale pickup is, voor 30 euro scoor je strat single coils.
    En anders heb ik er nog wel eentje voor je.

    Als je pickup normaal meet ligt het probleem bij de bedrading obviously, kan je ook van punt tot punt doormeten.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 november 2018 om 02:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Ik heb deze een tijdje geleden aangeschaft: https://www.action.com/nl-nl/p/select-plus-multimeter-/
    ALLES IS VERKOCHT!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dus ik ben niet gek?
    Een element opnieuw laten wikkelen vind ik gekkenwerk. Het is een standaard Gibson PU'je (moet even uitzoeken welke), dus dan koop ik net zo lief een nieuwe (bij wijze van). Voor mijn strats gelden weer andere regels. Ik moet daar feitelijk 5 van de 6 PU's ooit vervangen, want óf ze doen het helemaal niet, óf ze doen het slecht, óf ze klinken kut. Mijn Japanse Contemporary met de Kahler brug zal dan als eerst aan de beurt zijn. Het gaat hier namelijk hoofdzakelijk om het halselement, daar wil ik EINDELIJK een keer een lekkere in en dan ben ik al enorm tevreden. Maar in mijn Dan Smith strat moeten ooit 3 gloednieuwe elementen gemonteerd worden. Dat is echter, meer nog dan de anderen, een lange termijn ding. Idioot eigenlijk, want het was mijn eerste serieuze gitaar en tevens de eerste die 'uitviel'. Ik ben verliefd op die gitaar, maar het is de gitaar waar ik verreweg de minste optredens mee heb gedaan.

    Voor wat betreft de Gibson, als het inderdaad niet de PU is, maar iets in de bedrading, dan is dát is wat ik mogelijk op kan lossen (with a little help from my friends). Dus daar hoop ik dan maar op.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Doet ik ff mee.
    Minstens zo onbenullig.
    Hoe meet je zo een element dan, moet je die daar los toe hebben ?
    Vind ik persoonlijk al een behoorlijke ingreep.
    Probleem herkennen doe ik niet, maar output op de elementen van mijn Mustang is erg laag.
    Then again, kinda like it that way, en 't is wel synchroon; heb ik een 10db boostertje voor nodig om op enigzins gelijkwaardig volume met bijvoorbeeld mijn Blade te houden.
    Niettemin, voor 3.99 euro zou ik 't eigenlijk ook best eens door willen meten, maar niet als de boel los moet...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De pickups hoeven niet los hoor.
    Je kan ze meten op plus en aarde, ik stop meestal een snoer in de output en meet dan op de plug.
    Bij een Mustang draai je de snaren losser en schuift dan zo de pickguard eronder uit, je kan dan op de twee soldeerpuntjes meten van de bobbin of ergens vanaf de bedrading.

    De Mustang pup is al niet potig en seventies Mustangs zijn wel heel dunne versies.
    Simpel om daar een wat steviger strat pup in te solderen, hele volksstammen zijn je voorgegaan.
    Ik heb het net nog gedaan met mijn Melody Maker, ook vrij dun, daar zit nu een P90 in
    Zo'n souped up Mustang (of Melody Maker) is enorm veel fun. Heeft natuurlijk te maken met je stijl.
    Ik heb een stuk of 5 Mustangs gehad, ik gooide daar standaard een Dimarzio SDS-1 in, soort P90 strat single coil.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 november 2018 om 05:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top