Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Ik heb geen benul

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je kan ook gewoon een goedkope jackplug kopen, in de jackinput steken en de dop eraf zodat je de aansluitpunten ziet en daar zet je de meetpennen op of het liefst nog van die klemmen. alle pots vol open .
    met die klemmen erop heb je je handen vrij om dan te schakelen tussen de pickups en kun je zien of daar gekke dingen bij gebeuren, lees gekke waarden verschijnen.

    nu weet ik volgende niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je dan ook langzaam draaien aan de potmeters om te zien hoe het verloop daarvan is tijdens het draaien want het zou zo kunnen zijn dat als je nooit aan die dingen draait er door corrosie het contact niet goed meer is en je daardoor volume verschil hebt.
    ik heb ooit zo een potmeter gehad. vol open haast geen geluid, ietsje dicht draaien en daar wastie weer ;-)

    goede vervangers voor je pups voor niet te duur schijnen diverse varianten van Donlis bij tdpri heel populair te zijn waarvan sommigen heel dicht bij SD conculega's komen in de humbucker hoek

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Oké, dank voor de beeldvorming, eens langs de Action dan.
    Pups Mustang vind ik prima zo, ben alleen benieuwd naar wat ze opleveren.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Kom op jongelui, er zullen toch wel een tegnisch angelegen forumleden in de buurt van Nijmegen en Den Bosch wonen?
    En hadden we daar niet dat "hulptopic" voor, waar leden hulp kunnen vragen en aanbieden? Ik kan het nu alleen even niet vinden.

    Mario, als ik naar Nijmegen kom, neem ik wel een voorraadje sleutel-, meet- en soldeerspullen mee.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Super!!!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    @Mario ik heb precies hetzelfde probleem gehad paar maanden geleden, 1x tijdens show op Zwarte Cross, 2e keer met een andere gitaar op ander festival...
    in beide gevallen -Charvel So-Cal en Burny Les Paul Custom- ging het om die 3 standen schakelaars; beide keren te hard tegen aan geramd in de hitte van de strijd. Vervolgens maakt de schakelaar nog maar matig contact. En zat ik dus met een heel laf geluid, alsof de gain van 10 naar 2 is gegaan... duurde de eerste keer (op ZC) erg lang voordat ik er achter was... ik was bang voor
    -lege batterij wireless
    -kapotte kabels
    -kapotte buis in amp

    en dit gebeurde me precies voor de gitaarsolo in Maiden's "Revelations", dus ja, nogal balen.
    Maar door de schakelaar een beetje bij te draaien, werkte het weer. Mogelijk dat ie misschien ergens in de body/cavity tegenaan komt, kortsluiting maakt, etc.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ah kijk, dus het kan toch?!
    Dan zal ik daar eens naar moeten kijken. Bedankt, vriend!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #27

    Standaard

    Gewoon even aan de achterkant van je schakelaar/pot doormeten op de uiteinden van de pu kabels mocht hij geen waarde geven of steeds in waarde verspringen heb je een dode pickup ! een dode pickup geeft heel vaak wel geluid maar een heel dun geluid en zonder Bass!

    Gr Henk Scheffer/pickups

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top