Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Als die Sire akoestische gitaren net zo goed zijn als hun bassen, dan is de hype wellicht terecht. Onlangs de 5-snarige actieve Marcus Miller bas van mijn broer gehoord (beetje bespeeld, want is linkshandig) en die doet zeker niet onder voor zijn actieve Fender. De prijs in aanmerking genomen is er volgens mij niets beters verkrijgbaar.
    Sire zijn prima bassen voor het geld. Maar kan toch niet tippen aan Fender USA als je het mij vraagt. Meer het nivo van de betere Squier.
    Ik vond met name het hoog nogal gekunsteld bij de jazz bassen. Maar wel veel waar voor je geld.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Heeft iemand inmiddels al zo'n Sire uit de 7 serie in handen gehad? Ik heb GAS voor een R7 DZ.

  3. #13

    Standaard

    Is wel wat voor pc principal.

  4. #14

    Standaard

    Had een 4 snarige sire te leen met een alder body. Schijnt ook Met een ash body leverbaar te zijn.
    Ben niet perse van de bass boost op een bas. Eigenlijk moet ie uit zichzelf lekker brommen.
    Deze was heul fijn. Was jammer dat ie terug moest.
    Maar goed, precies wat Vulv vroeg hè? Hoi Vulv!

    Dus een gokje. Heel goede bassen voor het geld.
    Dan denk ik dat er over de gitaren ook is nagedacht.
    Vriendelijke groet, Gus


    Mmmmmm, zal ik dan nog effe bumper de bump roepen?
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Nou er is een dreadnought onderweg naar mijn huisje. Sire R7 DZ in Vintage Sunburst. In de aanbieding bij Anderton's. Ben benieuwd. Ik hoop dat dat Zebra systeem inderdaad mooi klinkt.

    Past mooi als uitbreiding naast mijn Ayers ACSOL-FE, dat is een auditorium type body.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik beschouw mijzelf echt niet als een kenner, meer als eenvoudige hobbyist. Maar ik heb afgelopen weekend met veel plezier gespeeld op de Sire R7 dreadnought (met de outboard Zebra preamp), met vintage sunburst finish. Ik vind hem erg lekker spelen. De hals is niet glossy maar een beetje mat, bijna wat ze satin noemen. Dus je hand blijft niet plakken. Voor sommigen zal hij iets te rijkelijk zijn voorzien van inlays, maar ik vind het nog net sjiek. Stemmechanieken voelen solide aan, alles werkt perfect. Afstelling ook helemaal naar tevredenheid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top