Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Power attenuator

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zet m'n versterker gewoon hard(er).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zet m'n versterker gewoon hard(er).
    Oh, en heb je dan een Sovtek, of gewoon eentje die is geproduceerd door de arbeidersklasse waarvan de meerwaarde tijdens het productieproces is afgeroomd en ten goede is gekomen aan de kapitalisten?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kitty Hawk uit Doetinchem.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Ik heb gewoon een Jet City Jettenuator, kost 130 Euro, doet de job perfect. Gaat zo het Isocab in en dan naar de RME Fireface 800. Meer moet dat niet zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar ff heel simpel gedacht... kan je niet gewoon een volume pedaal in de loop gooien en dan je amp vol open zetten terwijl je je volume met het volume pedaal beheerst? Of geef je de amp dan niet vol op zijn falie?
    Zelf tijdens de repetitie geprobeerd en volgens mij werkt dat ook als een attenuator.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    De attenuator zit tussen amp en cab in. Met een volumepedaal in je loop kun je niet de eindbuizenoversturing krijgen die je met een attenuator wel kan krijgen. Volumepedaal in loop knijpt signaal af vóór je eindbuizen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar ff heel simpel gedacht... kan je niet gewoon een volume pedaal in de loop gooien en dan je amp vol open zetten terwijl je je volume met het volume pedaal beheerst? Of geef je de amp dan niet vol op zijn falie?
    Zelf tijdens de repetitie geprobeerd en volgens mij werkt dat ook als een attenuator.
    Nee, dan functioneert het volumepedaal als een extra mastervolume oftewel je knijpt de eindtrap nog steeds af. Een attenuator zet een deel van de energie uit een eindtrap om in warmte ipv dat je speaker er herrie van maakt.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 15 januari 2019 om 16:00 Reden: enige=energie

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ok, thanks, had ik ook wel verwacht dat een volume pedaal als master werkt. Logisch eigenlijk.

  9. #19
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik heb gewoon een Jet City Jettenuator, kost 130 Euro, doet de job perfect. Gaat zo het Isocab in en dan naar de RME Fireface 800. Meer moet dat niet zijn.
    Grappig. Zowel de Bugera PS1 als de Harley Benton PA-100 lijken sprekend op deze optie van Jet City. Zou mij niets verbazen als het één en dezelfde producten en ontwerpen zijn.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick1976 Bekijk bericht
    Ik heb zelf een powerstation 2 van fryette recentelijk gekocht voor op mijn mesa boogie roadking 2. Kan hem nu prima binnenshuis op goed volume krijgen en wanneer nodig traploos opschroeven.

    http://fryette.com/power-station-int...nce-amplifier/
    Is er met de power station ook een mogelijkheid om een koptelefoon aan te sluiten voor wanneer je echt stil moet kunnen oefenen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top