Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: What?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ben benieuwd naar je (gitaar) gear en signal chain. Ik moet ook nog eens een goede Holdsworth sound proberen te maken. Tips?

  2. #12

    Standaard

    Weliswaar ben ik niet de topicstarter maar toch even over de Holdwsorth sound. Heb me daarin de laatste tijd behoorlijk verdiept en het "geheim" ligt min of meer in het stapelen van delays. Een aantal Yamaha pedalen kunnen die sound goed benaderen maar niet iedereen loopt er mee weg. Wellicht zijn er ook plugins die in de buurt kunnen komen. Je moet in ieder geval minimal 6 delays kunnen stapelen en de individuele parameters kunnen instellen. Instelleingen heb ik wel maar zijn ook online wel te vinden.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ben benieuwd naar je (gitaar) gear en signal chain. Ik moet ook nog eens een goede Holdsworth sound proberen te maken. Tips?
    Nou, of het een tip is weet ik niet, maar zo heb ik het opgenomen:

    Clean (zeg maar de eerste 50 sec):
    Telecaster (hals pu) in een Peavey Bandit (!) met RW&B speaker, opgenomen met een SM57. 1 kanaal gekopieerd en 7 msec naar achteren geschoven en op dit kanaal een subtiele langzame phaser. Vervolgens deze 2 kanalen hard L en R in het stereobeeld gezet en deze 2 tracks gerouteerd naar een nieuw stereokanaal. Hierop een PSP Vintage warmer compressor, een EQ (6kh opgepept), een Waves Doubler (4 voices), een tenslotte een stereo ping-pong delay (1/8 Dotted).

    Het 'gain' geluid:
    Strat met humbucker in de brug positie->Line 6 HD met een Marshall J45 model en een Tubescreamer er voor. Verder droog opgenomen, en in Reaper vervolgens een PSP compressor en dezelfde stereo delay toegevoegd.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Jammer van de MIDI achtige feel en vibe qua drums en bas, want wat een heerlijk nummertje!! En wat een heerlijke Holdsworthiaanse sound heb jij zeg! Volgens mij was jij degene met wie ik wel eens gePMed heb over samenwerken, maar komt er niet van want druk druk druk enzo. Ik vind t echt gaaf, vol mooie sounds, lekkere leads, mis wel een beetje de wat wildere improv solo's qua gitaar en bas, maar t feit dat ik een Allan of Jimmy niveau solo verwacht is alleen maar een compliment voor t geheel wat jij aan verwachtingen schept.

    Te gek bezig gast, ik zeg VET!
    Bedankt Fusion! Klopt, wij hebben gePMed, maar ik snap het. Ben zelf ook razend druk....
    Die hele midi partij ga ik nog een keer onder de loep nemen, te weinig aandacht aan besteed vrees ik.

  5. #15

    Standaard

    Mijn berichtje is verdwenen.
    Nou was het maar een klein berichtje, maar goed....
    Ik heb wel geluisterd.
    En hoop dat je snel weer een nieuwe bedenkt.
    Vriendelijke groet, gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Mijn berichtje is verdwenen.
    Nou was het maar een klein berichtje, maar goed....
    Ik heb wel geluisterd.
    En hoop dat je snel weer een nieuwe bedenkt.
    Vriendelijke groet, gus
    Haha... doe ik Gus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top