Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: What?

  1. #1

    Standaard What?

    What? Mijn tweede nummer alweer dit jaar, het moet niet gekker worden....
    Progressive rock (althans zoiets), opgenomen met Reaper.

    Hij staat hier op mijn site.

    Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten kritiek en tips!

    Alvast bedankt voor het luisteren!
    Hans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Knap gemaakt, klinkt lekker hoor
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Klinkt goed en lekker fris allemaal. Ik heb al je nummers een beetje beluisterd en hoop dat ik je niet beledig maar zijn alle bas partijen echt of digitaal met een keyboard ingespeeld?
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 28 oktober 2018 om 15:32

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Klinkt goed en lekker fris allemaal. Ik heb al je nummers een beetje beluisterd en hoop dat ik je niet beledig maar zijn alle bas partijen echt of digitaal met een keyboard ingespeeld?
    Bedankt!
    De meeste baspartijen zijn met midi opgenomen, behalve die waar bassist Jim Casey genoemd wordt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Bedankt!
    De meeste baspartijen zijn met midi opgenomen, behalve die waar bassist Jim Casey genoemd wordt.
    Okee (midi bedoelde ik inderdaad)

  6. #6

    Standaard

    Klinkt goed, heeft in de verte wel wat van Holdsworth.
    Tip; wat meer afwisseling/dynamiek in de drums maakt het denk ik nog wat spannender.
    Nu ramt die snare bijna het hele nummer in dezelfde beat door :-)

    Prima compositie!

  7. #7

    Standaard

    What ? Nou, dat....
    Mooie sound in het begin. Doet mij aan Jan Akkerman denken. (uit zijn Focus periode)
    Wat Paul ST zegt : drum partij kan inderdaad wel meer variatie hebben.
    Verder een mooie sound, waarbij het middenstuk een leuk experimenteel 'karakter' heeft.
    Na het midden vind ik het wat minder worden, maar ja dat is een kwestie van smaak.

    Mooie site ook....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik hoor Tranquillizer en iets van Tribal Tech qua compositie. De uitvoering klinkt behoorlijk digitaal en de gitaarsound is helemaal wat je mag/kunt verwachten in dit genre. Ik vind je spel echt goed...!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    Klinkt goed, heeft in de verte wel wat van Holdsworth.
    Tip; wat meer afwisseling/dynamiek in de drums maakt het denk ik nog wat spannender.
    Nu ramt die snare bijna het hele nummer in dezelfde beat door :-)

    Prima compositie!
    Bedankt (Ernest ook). Goede tip! Die drumpartij ga ik nog even onder de loep nemen.
    Verder over Holdsworth: goed gehoord. Het begin stuk heb ik idd geschreven (nou ja, in elkaar geknutseld) in de tijd dat ik nogal onder invloed was van de Tony Williams Lifetime CD. Niet dat mijn gitaarvaardigheden ook maar enigszins in die buurt komen van Holdsworth, het ging me meer om de composities en de sfeer op die cd.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Jammer van de MIDI achtige feel en vibe qua drums en bas, want wat een heerlijk nummertje!! En wat een heerlijke Holdsworthiaanse sound heb jij zeg! Volgens mij was jij degene met wie ik wel eens gePMed heb over samenwerken, maar komt er niet van want druk druk druk enzo. Ik vind t echt gaaf, vol mooie sounds, lekkere leads, mis wel een beetje de wat wildere improv solo's qua gitaar en bas, maar t feit dat ik een Allan of Jimmy niveau solo verwacht is alleen maar een compliment voor t geheel wat jij aan verwachtingen schept.

    Te gek bezig gast, ik zeg VET!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top