Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard Terug hier aangekomen... met nieuwe sound!

    Hey allemaal,

    Na een kleine pauze hier van 3 jaar ben ik terug op dit forum terecht gekomen. Waarschijnlijk mag ik mij al aan commentaar verwachten van bepaalde mierenneukers die dezelfde (onterechte) opmerkingen gaan bovenhalen omdat ik terug hier ben, maar hey, ben er toch...

    In de laatste 3 jaar niet stilgezeten. Optredens, nieuwe inspiratie, nieuwe klanken, nieuwe gitaren etc etc
    Uiteindelijk terug de studio ingedoken (ongeveer een jaartje en half geleden) en de uitkomst was niet slecht.
    We zijn van (grungre)rock naar een iets "zwaardere" stijl gegaan zonder onze zin te verloochenen. Ik heb eigenlijk gewoon net iets meer vrij spel gekregen in de groep en we werken langer en intensiever aan onze nummers. Wat daaruit volgde was een ep met 5 nummers waar ik best wel een zekere fierheid over meedraag.

    Na de promotie zijn we opgepikt door verscheidene (Belgische) internet rock zenders, iets later ook door internationale zenders. Zuid Amerika best populair blijkbaar, daarna ook door regionale zenders in Noord Amerika opgepikt. Was heel leuk, vond ik een enorm compliment, maar uiteindelijk ben je der niks mee, want echt veel helpen heeft het niet gedaan. Maar ik heb nog altijd plezier in nummers maken, dus we doen rustig verder...

    Groeten
    Gerrit

    https://www.youtube.com/watch?v=cGAWEb_Hkl0

    p.s.
    Ik ben best van plan hier terug wat actiever te worden, maar geef mij even de tijd aub. Ik heb nogal een druk schema :-)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Kort maar krachtig (het nummer)
    Klinkt prima!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Wel thx! Dat was ook de bedoeling.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Kort maar krachtig (het nummer)
    Klinkt prima!
    Humor!!!
    Begrijp de tekst geloof ik niet helemaal, maar misschien moet ik maar meer op klank dan betekenis letten.
    Fijn dat je weer terug bent.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Klinkt goed, Gerrit!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Humor!!!
    Begrijp de tekst geloof ik niet helemaal, maar misschien moet ik maar meer op klank dan betekenis letten.
    Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging. In zijn boek A Theory of Cognitive Dissonance uit 1957 stelde Leon Festinger dat mensen streven naar het verkleinen van dissonantie en daarvoor hun opvattingen of gedrag aanpassen.


    Bedankt voor de reacties

  7. #7

    Standaard

    Geen muziek waar ik dagelijks naar luister.
    Helaas ontgaat mij de 'boodschap' van dit nummer.
    (ook met jouw uitleg hierboven)
    Zang zit erg verstopt in het nummer, misschien wel daardoor.
    Neemt niet weg dat het compact gespeeld is !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    De boodschap komt eigenlijk neer op het feit dat de allen wel voelen dat er politiek gezien vanalles niet klopt, maar dat door bepaalde invloeden we onze gedachtengang en meningen gaan herzien...

    De zang zit idd redelijk diep in de mix, dit was een bewuste keuze

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Ik ga er nog eentje delen! Van dezelfde EP, deze 2 nummers zijn internationaal gegaan, de rest is niet mee opgepikt.
    Nummer gaat over de 'uitvinder' van LSD...

    https://www.youtube.com/watch?v=y9w8hg-Yo2o

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top