Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zal mijn Hagstrom ook eens wegen, die is een aanzienlijk stuk lichter dan mijn Tele...
    De Hagstrom is 3150 gram, en daarmee idd 350 gram lichter dan mijn tele.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Je kunt even kijken bij Let's Play aan de Tongelresestraat of er iets hangt, anders naar Guitar King in Boekel.
    Laatst gewijzigd door NLF; 2 november 2018 om 18:09

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zij de topicstarter eigenlijk dat de de gitaar licht moest zijn? Waarom gaan er dan weer allerlij gasten ongevraagd over het gewicht zeuren? Misschien gaat ie m wel alleen zitten bespelen...

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Nou ja, zeuren... er werd aangegeven dat ze best zwaar kunnen zijn en dat t’s daar wel rekening mee moet houden. En dat is een beetje zijn eigen leven gaan leiden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Zij de topicstarter eigenlijk dat de de gitaar licht moest zijn? Waarom gaan er dan weer allerlij gasten ongevraagd over het gewicht zeuren? Misschien gaat ie m wel alleen zitten bespelen...
    Het is wel iets om te overdenken. Zeker wanneer je een beginner bent denk je dat een gitaar nu eenmaal dat gewicht heeft terwijl dat niet zo is. De eerste Fender strat die ik had was loodzwaar. Toen ik later op een lichtere gitaar ging spelen besefte ik hoe veel prettiger dat is.

    Bij die strat had ik overigens ook een bijbehorende Fenderkoffer en die waren in die tijd ook behoorlijk zwaar. Een ellende om met dat ding te sjouwen als autoloze gitarist wanneer je naar de oefenruimte ging.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Zij de topicstarter eigenlijk dat de de gitaar licht moest zijn? Waarom gaan er dan weer allerlij gasten ongevraagd over het gewicht zeuren? Misschien gaat ie m wel alleen zitten bespelen...
    In eerste instantie heb ik daar helemaal niet bij stil gestaan, ben blij dat het hier ter sprake komt..
    Ik zal er bij de keuze op letten.
    En ook goed dat er alternatieven voor de Epiphone LP worden genoemd, dat verruimt mijn gezichtsveld.
    Dat ik in eerste instantie uit ben op een LP model heb ik al eerder uitgelegd, dat het een Epihone moet zijn met switchable humbucker/single coil leek mijzelf een goed idee, zeker omdat het hier om een eerste elektrische gitaar gaat.
    Ik heb kennissen die steeds weer een beetje niet tevreden zijn met hun gitaar, en er andere modellen bij blijven kopen. Hopelijk kan ik met deze keus (single/humbucker) een tijdje vooruit qua geluid.
    Heb ook geen zin om hele straten pedalen aan te kopen, dan ga ik liever voor een goede versterker/gitaar kombi die al goed klinkt zonder dat daar nog van alles aan gemanipuleerd moet worden.
    Maar ja, dat zal nog een hele uitdaging worden denk ik

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Ik heb kennissen die steeds weer een beetje niet tevreden zijn met hun gitaar, en er andere modellen bij blijven kopen.
    Haha....dat heeft waarschijnlijk niks met niet tevreden zijn te maken, maar met hebbehebbehebbe.....oftewel GAS

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    GAS it is... maar als ik naar mezelf kijk, neemt mn GAS af naarmate ik meer optredens heb. En dan merk ik dat ik met mn huidige gear gewoon lekker uit de voeten kan en er toch niks bij hoeft, want alles wat ik erbij koop is dan eigenlijk ballast.

  9. #39

    Standaard

    De keuze is inmiddels gevallen op een Epiphone Les Paul Standard PlusTop PRO.
    er zat helaas levertijd op van een paar maanden, en pas een aantal weken geleden ontvangen.
    Bij het erop zetten van een nieuwe setje snaren zag ik dat de hals gebarsten was (in eerste instantie moeilijk te zien).
    Blijkbaar gedurende transport een opdoffer gehad, onder garantie terug gestuurd en nu zit ik te wachten op een nieuw exemplaar.
    Voorlopig geplande levertijd is eind maart (2019 LOL)
    Ik heb eens wat gegoogled en zag dat een hals breuk of barst bij Les Paul modellen wel veel vaker voor lijkt te komen dan bij andere merken...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Die breuk waar jij naar verwijst is een breuk tussen de hals en de kop. Dit heeft te maken met de halshoek tov de kop en het feit dat op de overgang er "weinig hout" is ( lokaal is de hals daar vrij dun). Dus bij een val etc kan je gemakkelijk prijs hebben . Goede nieuws is dat zo een kopbreuk meestal wel goed te repareren is en dat een goede lijmverbinding steviger is dan het hout. Een stratocaster heeft een rechte hals en kop verbinding ( hals loopt gewoon door) en mag je dus bij wijze van spreken van de trap gooien ... maar ik zou dat toch ook niet doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top