Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Een dooddoener misschien: ga eens een dagje les Pauls, teles en strats testen bij Guitar King in Boekel of naar Musik Produktiv in Ibbenburen en dan kom je vanzelf tot de voor jou beste keuze.
    Iedereen kan wel merken gaan roepen hier maar oordeel op basis van wat JIJ in je handen krijgt en maak daar een weloverwogen keuze uit.
    Een beter advies kan ik je niet geven. Succes!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Wat mij aan staat bij die Epiphones zijn de schakelaars in de potmeters waardoor je ook een single coil sound kunt produceren, maar wellicht kan dat bij andere merken ook..
    is niet standaard op alle Epi's hoor.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Bax-shop Goes. 1 uur en 15 minuten rijden. Voor jou misschien net wat dichterbij dat Sint Niklaas. En anders Maxguitars in Utrecht.
    Goeie tip, ik zie op de website een fraaie collectie Epiphone LP's daar op voorraad.
    En ook leuk die cabines, niet dat ik niet gestoord wil worden, maar ik ben een beginner en voel me niet op m'n gemak als ik in een zaak wat onhandig op een gitaar zit te friemelen..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Als je gewoon bent om akoestisch te spelen en zelf zegt dat je je eerder beginner bent ( geen enkel probleem overigens , ik ben zelf ook een wonderkind) neem ik aan dat je ook eens graag open akkoorden etc strumt vb als begelriding bij zang. Een lp met humbuckers is dan in mijn ogen niet de beste keuze. Dit gaat vaak nogal " modderig" klinken, zelfs met coil tap of split. Ik zou dan persoonlijk meer uitkijken naar een telecaster model, een stratocaster model ( eventueel met humbucker in de brug) een gretsch achtige of een model met p 90 of, als je toch humbuckers wil, mini humbuckers ( Guild semi- hollows / hollow-modellen !!!!). In mijn aanvoelen ga je daar meer plezier aan beleven...
    (Enkel mijn mening, je hoeft je daar niets van aan te trekken ;-))

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Goeie tip, ik zie op de website een fraaie collectie Epiphone LP's daar op voorraad.
    En ook leuk die cabines, niet dat ik niet gestoord wil worden, maar ik ben een beginner en voel me niet op m'n gemak als ik in een zaak wat onhandig op een gitaar zit te friemelen..
    Mocht je naar Bax in Goes gaan, dan wil ik best even meegaan en een handje helpen. Ik woon er nl. Ik zou me zeker niet geíntimideerd voelen als je er een gitaar in een cabine gaat testen. Rijp en groen zit er snaren te plukken. Juist beginners zijn een belangrijke doelgroep van Bax, dus ze moeten de rode loper voor je uitrollen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16

    Standaard

    Voor niet modderige akkoorden heb je toch die PAF humbuckers nodig?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mocht je naar Bax in Goes gaan, dan wil ik best even meegaan en een handje helpen. Ik woon er nl. Ik zou me zeker niet geíntimideerd voelen als je er een gitaar in een cabine gaat testen. Rijp en groen zit er snaren te plukken. Juist beginners zijn een belangrijke doelgroep van Bax, dus ze moeten de rode loper voor je uitrollen.
    Ik woon er ook idd. Kom er eigenlijk heel weinig omdat ze voor mij persoonlijk gewoon weinig interessant spul hebben.
    Maar Epi Les Pauls? Die zie ik er toch nooit zoveel hangen dacht ik? Kan het mis hebben hoor. Ik let er nooit zo op.
    Maar het is er op zich prima dingen uit te proberen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    is niet standaard op alle Epi's hoor.
    Sterker, er zijn misschien enkele uitzonderingen (ik ken ze overigens niet), maar Les Pauls hebben zelden een single coil schakelaar.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Ik zou zeker ook buiten de standaard merken en types kijken. Godin bijvoorbeeld, ondergewaardeerd, maar maken hele gave gitaren. Ik heb een Hagstrom Swede, ook een Les Paul achtige, maar voor hetzelfde geld of minder dan een Epi een stuk fijnere gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik neem direct van je aan dat je reeds enige research hebt gedaan voordat je tot je conclusie kwam dat een Epiphone Les Paul voor jou een goede gitaar zou zijn. En ja, Epiphone maakt zeer behoorlijke gitaren voor wat ze moeten kosten. Toch, om je .....
    Geweldig verhaal hier van meneer Vulvasonic met niets dan waarheden.
    Fijn om te lezen zelfs!
    Kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top