Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Music Rebel Vintage of Heartbreaker pickups?

    Hoi,


    Iemand ervaring met deze pickups?
    Het zijn vooral de 60's pickups die mij interesseren.

    Rebel Vintage zijn de pickups die Rebelrelic gebruikt in hun gitaren, blijkbaar ook apart te verkrijgen.
    Heartbreaker pickups zijn van Belgische makelij, worden vaak gebruikt in bijv. Gosia / Denzo custom guitars.

    Als ik de filmpjes bekijk op hun site en op Youtube, klinken ze allebei super.
    Alleen vind je er voor de rest niet veel over qua gebruikerservaringen, reviews, ...

    Dus ik dacht hier de vraag eens te stellen.


    Grtz!
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het enige wat ik weet is dat het elementen van Geert van NEL Amps zijn en da's een vakman pur sang. Hoe ze klinken kan ik niet veel over zeggen... Sorry!

  3. #3

    Standaard

    ik heb de heartbreakers 60's humbucker met de 60's singlecoils gehad in mijn strat H-S-S. ondertussen is deze strat wel verkocht.
    ik heb deze bij Geert uitgebreid mogen horen en ik was meteen verkocht!
    wel 5 verschillende setjes heb ik gehad in die strat en telkens was het mis, tot die heartbreakers erin zaten!
    bij Geert kom ik sinds ik mijn eerste lampenbak heb gekocht (ongeveer 10 jaar geleden denk ik) en toen ik hoorde dat hij pickups maakte was ik zeer geïnteresseerd omdat zijn amp werk gewoon magisch is! en ik kan je zeggen, zijn pickup werk is dat ook!

    Ik speel nogal heavy stuff en daarom is de strat nu weg maar de pickups kunnen van een prachtige clean tot een lekkere 80's scheur!
    je kan gewoon niet mislopen met heartbreakers. Als ik het ooit rustiger aan ga doen en wat zachtere muziek ga spelen weet ik waar ik moet zijn voor mijn pickups
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Aha, goed om te horen. Mijn voorkeur ging ook sowieso naar de 60's setje (Cherry Vegas), maar dan met een blenderpot erbij.
    Het probleem is dat het relatief onbekend is en er niet al te veel van terug te vinden is. Alleszins merci voor jouw feedback!
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  5. #5

    Standaard

    het leuke was dat ik toen heb leren werken met mijn tonepot! ik zette mijn tone op 6 voor rhythm te spelen en als ik een solo wou spelen of even harder door de mix wou kopen draaide ik hem naar 10. ongelooflijk wat dat deed!
    helaas heb ik nu geen gitaren meer met een tonepot omdat ik toch altijd full blast speel maar het was wel leuk toen ik het had.
    als ik over een jaar of 30 rustigere muziek ga spelen wil ik het sowieso terug hebben.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Yannick, een vraagje voor jou, aangezien jij al ervaring hebt met die pickups.

    Ik lees op hun site dat het high frequency pickups zijn, open sounding. Wat moet ik hieronder verstaan? Dat ze heel hoog en schel klinken?

  7. #7

    Standaard

    Nee absoluut niet.
    Met heel open bedoel ik als je met een hoop gain een akkoord aanslaat dat je duidelijk elke snaar/noot kunt horen ipv een warboel zoals bv bij een emg81...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top