Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb hem bijna gekocht, maar heb ervan afgezien toen ik las hoeveel mensen klagen over de betrouwbaarheid van de mooer preamp live. Teveel berichten over mpl's die van de ene dag op de andere niks meer doen of volstrekt onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen. Daar komt nog bij dat Mooer blijkbaar niet zo'n geweldige klantenservice heeft. Voor mij reden om er niet aan te beginnen.
    Ja, ik las dat ook nadat ik hem al besteld had. Schijnt vooral op Facebook over gepost te worden. Ik heb gelukkig (nog) nergens last van [afkloppen]. Vond ook de editor prima werken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wel apart dat het ding thuis wel en via een pa niet goed uit de verf komt, ik zou toch verwachten dat de beleving min of meer overeen komt, afgezien van de akoestiek in een zaal dan.
    Komt dat niet ook door de PAL geen effecten heeft? Met een beetje room reverb klinkt het misschien al een stuk beter?

    Ik gebruik de overdrive geluiden niet en die zijn het moeilijkst goed te krijgen, lijkt me zo. De cleane sounds zijn prima. Ik vind ze heerlijk transparant klinken.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Komt dat niet ook door de PAL geen effecten heeft? Met een beetje room reverb klinkt het misschien al een stuk beter?

    Ik gebruik de overdrive geluiden niet en die zijn het moeilijkst goed te krijgen, lijkt me zo. De cleane sounds zijn prima. Ik vind ze heerlijk transparant klinken.
    Mijn basisgeluiden (in de GT-1000) hebben sowieso geen effecten, er is al voldoende galm/ akoestiek op de plekken waar ik speel(de). Het was met name het "natuurlijke "laag" dat totaal ontbrak in de PAL en gebrek aan dynamiek. Ik kon het verschil ook goed horen op mijn in-ears.
    Nogmaals, thuis klonk het meer dan prima, ook in een meer conventionele setting: PAL -> poweramp -> conventionele cabs.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Mijn basisgeluiden (in de GT-1000) hebben sowieso geen effecten, er is al voldoende galm/ akoestiek op de plekken waar ik speel(de). Het was met name het "natuurlijke "laag" dat totaal ontbrak in de PAL en gebrek aan dynamiek. Ik kon het verschil ook goed horen op mijn in-ears.
    Nogmaals, thuis klonk het meer dan prima, ook in een meer conventionele setting: PAL -> poweramp -> conventionele cabs.
    Kan het misschien zo zijn, dat juist deze combi pa met de pal een foute combi was? Misschien net de verkeerde ir, of poweramp gekozen? Wat ik vreemd vind, is dat je in je review de Mooer vergelijkt met een kemper, en als ik dan lees dat via de pa 'natuurlijk laag en dynamiek' ontbreekt, dan zou ik bijna geneigd zijn om te denken dat er iets niet helemaal ok was ingesteld.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion Bekijk bericht
    Kan het misschien zo zijn, dat juist deze combi pa met de pal een foute combi was? Misschien net de verkeerde ir, of poweramp gekozen? Wat ik vreemd vind, is dat je in je review de Mooer vergelijkt met een kemper, en als ik dan lees dat via de pa 'natuurlijk laag en dynamiek' ontbreekt, dan zou ik bijna geneigd zijn om te denken dat er iets niet helemaal ok was ingesteld.
    Dat zou vreemd zijn, als dat een foute combi was, aangezien het ding "Live" heet én een DI uitgang heeft. Staat ook in de manual "connect to PA...". Daarnaast verschillende IR's en poweramps geprobeerd. Zoals ik al aangaf, thuis klonk het echt helemaal prima maar rechtstreeks op de PA dus niet. Duurdere apparaten hebben dit blijkbaar wél voor elkaar.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik weet niet of ik helemaal hetzelfde klink met mijn Helix maar goed klinkt het iig wel over de PA.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top