Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Mijn reactie was eigenlijk bedoeld voor dit citaat....


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het voelt soms wat sullig, omdat ik nog zo weinig weet van deze materie. Maar ik ben niet dom, het is gewoon nieuw. We hebben het allemaal moeten leren, nietwaar?
    Natuurlijk kun je gelijk gaan bouwen, soldeer er maar op los hoor. Of je er wat van opsteekt is weer een ander punt, hooguit een beetje soldeervaardigheid maar meer ook niet vrees ik. Het is dus maar net wat je wil maar ik had juist begrepen dat Kim Wilson iets wil leren.

    Toen ik vroegah als 4 jarige (ongeveer toen de mens rechtop begon te lopen) aan een opleiding begon kreeg ik een A4tje met daarop een paard afgebeeld. Daaronder lag een zacht stukje materiaal van overeenkomstige afmeting. De grote verrassing zat echter in een prikpen van metaal en dan bloedscherp naar mijn idee van toen. Nu was het de bedoeling dat ik langs het getekende lijntje allemaal gaatjes ging prikken waarna ik de afbeelding uit het papier diende te scheuren. Dit alles maakt mij nog geen beeldhouwer he, dat dan weer niet natuurlijk. Kijk, het nabouwen van een pedaal volgens een plattegrondje is dan weer iets voor gevorderden maar het idee is hetzelfde, niks meer niks minder. Nouja, er komt natuurlijk wel geluid uit jouw paardje. Maar wat heb je nu geleerd?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Omdat het hobby is, is de theorie waar nog al wat tijd in gaat zitten vaak minder leuk. Ook ik bouw pedaaltjes en heb ook 4 buizenversterkers gebouwd .die versterkers was klakkeloos internet kopieren ze doen het prima, en voor mij precies wat ik wil. Maar die pedaaltjes vindt ik eigenlijk veel interessanter omdat je daar echt met een breadbord kan proberen wat er veranderd met lage voltages.
    Ik zou ook alles willen weten. maar ik haak toch weer gauw af als het te moeilijk wordt.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Och, iets leren... Ik zoek het liefst een mooi ontwerpje op zo'n stripboard, dat is mooi overzichtelijk en simpel te maken. Mijn eerste ding was een Flower Booster, die kwam als kitje met alles al netjes uitgezocht. Nu moet ik zelf de dingen bij elkaar zoeken en kom ik erachter dat je voor bijvoorbeeld een weerstandje wel drie of vier keuzes hebt. Daar begint het al. Wat is het verschil, en welke moet ik wel of juist niet hebben? Zo ook zo'n LDR en een ledje, of zelfs een optocoupler zijn er in verschillende smaken.

    Ik wil eigenlijk gewoon zelf een ding solderen omdat ik dan relatief goedkoop een pedaaltje heb, ik vind het leuk werk en on the side leer ik wellicht ook hoe een 3pdt switch werkt. Ik heb niet de ambitie om hele amps te gaan bouwen, maar ben wel nieuwsgierig wat een ander weerstandje of ander componentje voor invloed heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb deze gebouwd een paar jaar terug en is mijn always on pedal voor mn strat in ieder geval!
    https://aionelectronics.com/project/...na-compressor/
    Echt een topding, veel mogelijkheden en klinkt fantastisch.
    Heb zelf de treble switch erop gezet, attack draaiknop. Is nu dus een soort mxr dynacomp/rosscompressor/janglebox in één
    @kim neem hier eens een kijkje dan, de documentatie is best wel uitgebreid!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zag hem, ook wel interessant idd. Die 12 euro (of dollar), is dat alleen het printje?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    jep en dan de onderdelen bij newtone of musikding ofzo halen.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    ...Nu moet ik zelf de dingen bij elkaar zoeken en kom ik erachter dat je voor bijvoorbeeld een weerstandje wel drie of vier keuzes hebt. Daar begint het al. Wat is het verschil, en welke moet ik wel of juist niet hebben? Zo ook zo'n LDR en een ledje, of zelfs een optocoupler zijn er in verschillende smaken.
    Weerstanden voor pedaaltjes kun je gewoon 1/4 Watt en tolerantie 5% nemen. Als je regelmatig wat bouwt kan het prijstechnisch zinvol zijn een assortimentje te kopen, bv. zoiets. Nadeel is dat bepaalde waarden veel voorkomen en dus snel op zijn en je andere waarden 'nooit' gebruikt en die hou je dan over. Je kunt ook de populaire waarden (moet je wel weten welke dat zijn ) in grotere aantallen inslaan, hier kun je waarden per 20 kopen.

    Andere componenten gaan ook nog wel in assortimentjes.

    Conrad heeft ook het nodige maar is vaak wel duur, voordeel is dan weer dat je boven een bepaald bedrag geen verzendkosten betaalt. Dus als je ook kastjes (per definitie prijzig), knoppen en al koopt, komen er verder geen kosten bij.

    Pas op, voor je het weet heb je ladenkastjes vol met onderdelen maar dan heb je ook eens gewoon wat voor het grijpen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top