Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Helaas, nog geen koelkast...

    Even het plaatje hierheen overhevelen:



    De groene streepjes zijn de pootjes van de LDR. Die staat rechtop rechts van de cuts gesoldeerd (parallel aan R8 ) en de pootjes zijn omgebogen zodat de LDR over de LED links gebogen staat. Dat rode rondje met 'D5' is de LED, maar daar zit dus de LDR overheen.

    Niet handig getekend blijkt.
    Mocht je de optocoupler kiezen en liggend monteren, dan zit dus het LED-gedeelte links van de cuts gesoldeerd en het LDR gedeelte rechts.
    Laatst gewijzigd door Plant; 2 november 2018 om 00:35 Reden: sukkel die ik ben, precies andersom!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een optocoupler is een LDR en LED in een behuizing. Ik vind ze handig, want het heeft gewoon een datasheet; maar zelf wat maken is wel (flink) goedkoper.
    Kleine nuance, een optocoupler bevat niet per definitie een LDR. Kan ook een photo-diode of -transistor zijn en die wil je in deze schakeling niet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Kleine nuance, een optocoupler bevat niet per definitie een LDR. Kan ook een photo-diode of -transistor zijn en die wil je in deze schakeling niet.
    Dat zou dan in de datasheet staan

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Helaas, nog geen koelkast...

    Even het plaatje hierheen overhevelen:



    De groene streepjes zijn de pootjes van de LDR. Die staat rechtop rechts van de cuts gesoldeerd (parallel aan R8 ) en de pootjes zijn omgebogen zodat de LDR over de LED links gebogen staat. Dat rode rondje met 'D5' is de LED, maar daar zit dus de LDR overheen.

    Niet handig getekend blijkt.
    Mocht je de optocoupler kiezen en liggend monteren, dan zit dus het LED-gedeelte links van de cuts gesoldeerd en het LDR gedeelte rechts.
    Het is me helder, thanks!

    Kun je dan met verschillende kleuren leds verschillende karakteristieken kiezen, of hoe werkt dat? De VTL5C2 heeft voor Harold de juiste eigenschappen, maar hij speelt een dusdanig andere stijl en gebruikt zijn apparatuur zo anders, dat ik wellicht wat andere eigenschappen zoek. Daarom zat ik ook aanvankelijk aan een 5-knop uitvoering te denken, met clean wil je misschien iets andere instellingen dan met een pak gain erop.

    Aan de andere kant is één goeie stand ook goed. Maar hoe kom ik daar? Andere leds, andere LDR, of nog andere dingen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Oh, en wat ik zelf vaak wel handig vind is een led-indicator, dat ik kan zien of ie aan staat. Al vraag ik me nu af of dat bij deze wel nut heeft, want ik zie geen switch. Ik wil geen altijd-aan ding, moet ik dan de sustain gewoon dichtdraaien of zo?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Oh, en wat ik zelf vaak wel handig vind is een led-indicator, dat ik kan zien of ie aan staat. Al vraag ik me nu af of dat bij deze wel nut heeft, want ik zie geen switch. Ik wil geen altijd-aan ding, moet ik dan de sustain gewoon dichtdraaien of zo?
    Gewoon een standaard true bypass-schakeling toevoegen. Ik zet die nooit bij mijn ontwerpen omdat dat "logisch" is ...


  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Voor mij is nog niks logisch.

    Thanks voor de hulp, en ik hoop dat ik nog meer hulp mag krijgen als ik het zelf niet meer weet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Als het de eerste is zou ik misschien een simpeler effect, of een kitje bouwen. Flower booster van Newtone misschien?

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ja, die heb ik al gemaakt. Dat was niet echt een uitdaging, de beschrijving was nog uitgebreider dan van een Ikea kast.

    Ik vind deze erg interessant, maar ik hoop wel dat ik een beetje op gang geholpen kan worden met een klein beetje hulp. Ik leer graag, maar ga er voorlopig maar vanuit dat er nog maar weinig 'logisch' is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, die heb ik al gemaakt. Dat was niet echt een uitdaging, de beschrijving was nog uitgebreider dan van een Ikea kast.
    Die beschrijving kun je mooi gebruiken om de Flatliner aan de praat te krijgen, inclusief schakelaar/LED/jacks/etc!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top