Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Is de speaker vervangen van dat vyper-ding dan geen optie?

    Remork sluiten.
    Zou een optie kunnen zijn maar dat ding kan niet zacht... Op standje 1 op schaal van 13 staat ie al goed hoorbaar voor de buren..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een buizenamp van 1 a 5 watt is best te gebruiken thuis al is het nogal fijn regelen van de volumeknop. Ik heb ook een blackstar ht 5 en die kan ook desnoods grindcore aan die niet boven de tv uitkomt. En dan klinkt ie toch echt een stuk voller dan de yamaha ht5.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.934

    Standaard

    Omdat je daar een 12"-speaker bij gebruikt zeker.
    Ja logisch dat dat voller klinkt dan een paar 5"-inchertjes.

    Remork sluiten.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het mooiste buizenbakje voor thuis en studio is een The Valve Bimbo. Die heeft een attenuator aan boord en klinkt ook nog eens verdraaid lekker. Er staat er een op MP voor 600 euro. Dat is wellicht boven je budget, maar ik denk dat dit een keeper kan zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    118

    Standaard

    ik heb aandachtig jullie antwoorden gelezen en een poging gedaan om me daarin te verdiepen.. Die Yamaha thr, heeft geen buizen. Nu heb ik me laten vertellen dat er eigenlijk niets boven een buizen amp gaat, vanwege het veel warmere geluid. Dat is ook iets wat ik mis in mijn Vypyr. De features van de Yamaha zien er wel aantrekkelijk uit. Op youtube klinkt ie best ok, maar klinkt ie ook 'warm'?
    Verder lijkt me de Engl Gigmaster ook interessant vanwege de buizen, maar wel wat beperktere mogelijkheden en boven budget.
    Is het nu werkelijk zo dat een buizen amp altijd een warmer geluid heeft?

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind van niet. Er zijn genoeg buizenbakken die ik maar knallerig en schel vind klinken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    118

    Standaard

    Knoop doorgehakt..
    Tis de Yamaha thr10 geworden!
    Thanks voor jullie input!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pickel Bekijk bericht
    Knoop doorgehakt..
    Tis de Yamaha thr10 geworden!
    Thanks voor jullie input!
    Voor thuis een uitstekende keus. Suc6
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goeie keuze, ga je veel plezier aan beleven!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pickel Bekijk bericht
    ik heb aandachtig jullie antwoorden gelezen en een poging gedaan om me daarin te verdiepen.. Die Yamaha thr, heeft geen buizen. Nu heb ik me laten vertellen dat er eigenlijk niets boven een buizen amp gaat, vanwege het veel warmere geluid. Dat is ook iets wat ik mis in mijn Vypyr. De features van de Yamaha zien er wel aantrekkelijk uit. Op youtube klinkt ie best ok, maar klinkt ie ook 'warm'?
    Verder lijkt me de Engl Gigmaster ook interessant vanwege de buizen, maar wel wat beperktere mogelijkheden en boven budget.
    Is het nu werkelijk zo dat een buizen amp altijd een warmer geluid heeft?
    Ik denk dat je met de Yamaha in eerste instantie wel goed zit. Het is moeilijk dit in 1 keer goed te doen hoor. Het hangt heel erg af van woonsituatie en speelstijl. Volume is doorgaans de factor die de doorslag geeft. Als het niet hard mag gaan ben je nu eenmaal beperkt in je mogelijkheden. De ENGL Gigmaster is een heel ander soort ding: volwassener, klinkt ook veel beter maar gaat meteen ook veel harder (en gewoon te hard voor de meeste woonsituaties). Op dat ding zit een attenuator maar als je het volume afknijpt dan klinkt het nergens meer naar en ben je met zo'n Yamaha vermoedelijk veel beter uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top