Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Geinig dat toegang tot de hogere partionen van de hals uberhaupt topic is trouwens, met slide....

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Geinig dat toegang tot de hogere partionen van de hals uberhaupt topic is trouwens, met slide....
    Dacht ik idd ook ff..
    En dan nog, je komt met een slide praktisch tot aan de brug.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 25 oktober 2018 om 20:56

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ja, je draait je pols. En je leert vrij snel waar de keynotes zitten wanneer je toetsenbord is opgehouden.
    Als je Jeff Beck heet wissel je van hand.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ongelooflijk, die man weet mij ook werkelijk ALTIJD te raken met zijn spel.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Geinig dat toegang tot de hogere partionen van de hals uberhaupt topic is trouwens, met slide....
    Nou, op mijn akoestische met cutaway vind ik de neck access al lastig. Ik heb met slide wel graag volledige toegang tot minstens de 15e fret. Punt is dat, wanneer je je gitaar ook daadwerkelijk in een open stemming hebt (open G is mijn favoriet), je je slide vrijwel haaks op je snaren moet hebben, anders wordt het vals.

    Maar goed, als je een gitaar voor slide wil, hoge actie en hoge snaarspanning, anders zit je elke keer met je slide over je fretboard te rammelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Er zijn speciale ijzertjes die je onder de snaren schuift om de actie hoger te maken, dat weten we toch wel? NIet dat je telkens met een inbusje moet klooien op je strat.
    Tom gaat wat sneller maar iedereen weet dat je het chroom er gelijk van afhaalt als je zomaar gaat draaien.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vaak moet je slide delen met gewone partijen dwz je houdt een slide in de buurt -broekzak of op amp- en wanneer nodig doe je hem om. Dat betekent dat je slide moet leren spelen in de normale stemming EN met lage actie.
    Nou, je bent wel streng. Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar zeker om te beginnen is in een akkoord spelen wel fijn omdat het dan makkelijker is de boel zuiver te houden. En lage actie moet natuurlijk ook niet TE laag zijn want anders kom je ook niet ver.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zou ze allebei niet doen. Ik heb voor slide graag een wat hogere snaarspanning. Nu kun je er dikke snaren op gooien, maar het werkt toch het lekkerst met een wat langere schaal en een flink hoge actie. Maar als ik moest kiezen tussen SG of LP, zou ik denk ik de Les Paul kiezen, in verband met de balans. Met slide heb je toch wat minder je hand over voor andere zaken zoals het omhoog houden van je gitaar.
    Ja, ik zat dit ook al te denken. Een Tele is bijvoorbeeld ook wel heel gaaf voor slide natuurlijk.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Ja, een Tele met mini-HB's of Filtertrons lijkt me echt te gek voor dat werk!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Geinig dat toegang tot de hogere partionen van de hals uberhaupt topic is trouwens, met slide....
    Maakt wel degelijk uit. Bij sommige gitaren kan de onderste hoorn in de weg zitten als je hoog speelt, zodat je al snel met de duim boven de hals moet gaan spelen. Ook mis je het visuele van de frets als je verder speelt dan de hals (kan wel maar is iets moeilijker voor de intonatie). En zoals eerder gezegd komt de slide ook sneller schuin te staan als je de hoge regionen niet goed kan bereiken. Het kan allemaal wel, maar het is toch fijner als je meer ruimte hebt.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top