Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11

    Standaard

    Niet echt een antwoord maar ik heb ff niks te doen.
    Ik gebruik een Jaguar met P90's met 0.11 flatwounds. Iets hoger afgesteld maar daar experimenteer ik nog mee. Hogere afstelling is wel lekker als je zittend speelt met de gitaar liggend op je knieën en dan kom je ook lekker makkelijk bij hele hoge posities, zelfs boven het fretboard.
    Maar als je gewoon de gitaar laat hangen en je wilt akkoorden kunnen spelen is iets minder hoog misschien weer fijner.
    Interessant hè.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    LP.

    Komt door David Roback & John Squier, gitaristen die slide spelen op SG heb ik niet zo in het assortiment. Kweenie, van mij mag slide juist wel op een gitaar met wat accent op de mids, en wat meer bottom, metaal op metaal maakt toch al dat er wat meer hoog doorkomt, dat altijd op je amp nog wat extra te peppen is, goede bodem is noodzakelijk.

    Oh, en wanneer ik 1 gitaar specifiek voor slide zou bestemmen ?
    Dan zou ik ook gewoon 012 of zelfs 013 gaan, 011 is nog als boter johhh.
    En de hele boel omhoog, brug, topkam...
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 22 oktober 2018 om 17:32

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Herinner me zo een gitarist die benen zadeltjes op zijn strat waar hij slide op speelde had.
    Joekel van een benen brug & benen zadeltjes, tenminste geleiders in de zadeltjes..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Op een LP gaat het ook best lekker:



  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Herinner me zo een gitarist die benen zadeltjes op zijn strat waar hij slide op speelde had.
    Joekel van een benen brug & benen zadeltjes, tenminste geleiders in de zadeltjes..
    Kweet niet of we dezelfde bedoelen
    Sonny Landreth gebruikt synthetische zadels op zijn strat brug dwz, dat is eigenlijk een tele brug met een added strat trem block tussen zadel en ferrule.
    Ik heb dat truukje met synthetische zadels indertijd overgenomen op een LP personal.
    Ja, ik ben me er eentje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar je aait de snaren, je wringt en perst die tonen er uit, niet dat je er met je hele gewicht aan moet hangen.
    Maar ik snap het wel als iemand zegt, hoge actie, dikke snaren... soms heb je een techniek die dat nodig heeft.
    Hoge actie is inderdaad niet perse nodig. Ik geloof dat Derek Trucks ook met een normale (lage) actie en 010 speelt.
    Ik speel zelf meestal ook slide in standaard stemming met 010 en lage actie, dat gaat best als je je techniek daar op aan past. Maar hogere actie maakt het wel iets makkelijker.

    Ik zou gaan voor een SG, bij deze gitaar kun namelijk de hogere posities makkelijker bereiken met een slide. daarom zie je veel slide spelers met een SG. Qua neck dive weet ik het niet. Sommige SG modellen hebben daar meer last van dan anderen heb ik het idee?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Kweet niet of we dezelfde bedoelen
    Sonny Landreth gebruikt synthetische zadels op zijn strat brug dwz, dat is eigenlijk een tele brug met een added strat trem block tussen zadel en ferrule.
    Ik heb dat truukje met synthetische zadels indertijd overgenomen op een LP personal.
    Ja, ik ben me er eentje.
    Nee niet die, wel relaxte gast.




    Voor de topicstarter; LP DC ?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja, ik vind het echt behoorlijk moeilijk om slide te spelen. Heb er ook niet veel tijd in gestoken an weet ook niet echt wat je aan je gitaar moet veranderen bijvoorbeeld.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Hoge actie is inderdaad niet perse nodig. Ik geloof dat Derek Trucks ook met een normale (lage) actie en 010 speelt.
    Ik speel zelf meestal ook slide in standaard stemming met 010 en lage actie, dat gaat best als je je techniek daar op aan past. Maar hogere actie maakt het wel iets makkelijker.
    Ik snap wat je zegt maar op mijn tele ligt de hoge e echt heel dicht tegen de frets aan. In standaard tuning kan ik er (nog net) slide op spelen, stem ik naar beneden (open G) dan gaat het niet meer. Akkoordjes en de Keith dingetjes kunnen dan prima, maar slide niet. Wil ik even in open A en niet omhoog stemmen (want je hebt al zitten stemmen van standaard naar open G dus dan ga je niet ook nog eens een keer voor de lol omhoog zitten stemmen want dan blijf je aan de gang), dan pak ik een capo, maar met de hoogste snaar zo dicht tegen de frets gaat het bijna aanlopen, voor gewoon spel nog net geen probleem maar met bottleneck wordt het dan toch wel echt heel moeilijk om de toon te pakken. Vandaar dus andere gitaar met hogere action en zwaardere snaren.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Kweet niet of we dezelfde bedoelen
    Sonny Landreth gebruikt synthetische zadels op zijn strat brug dwz, dat is eigenlijk een tele brug met een added strat trem block tussen zadel en ferrule.
    Ik heb dat truukje met synthetische zadels indertijd overgenomen op een LP personal.
    Ja, ik ben me er eentje.
    Was toch zo'n dingetje destijds om kunststof zadeltjes in je TOM te doen?
    Ook vanwege veel snaarbreuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top