Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard Help; Behringer air besturen via exteren wifi router

    Ik heb er sinds vorige week een Behringer X-AIR 12 en merk dat de wifi tijdens repetities gewoon onbruikbaar is. Continu geen connectie. Ik ga nog kijken andere instellingen werkt (wifi signaal was nog niet beveiligd, positie antenne etc.). Bij een filmpje op YouTube van Behringer zelf werd aangeven dat wanneer er geen beveiligd netwerk is het signaal veel meer last heeft van andere divices is de ruimte. Tijdens het wijzigen van de instellingen via de iPad app viel al snel op dat de knop 'apply' in de app niet blijkt te werken. De instellingen voor wifi wachtwoord verdwenen steeds. Uiteindelijk is het via m'n laptop wel gelukt een wachtwoord in te stellen. Thuis lijkt nu wel verbetering zichtbaar; de faders gingen eerder in de thuis nogal haperend en gaan nu een stuk vloeiender. Echter, in de band had ik praktisch continu geen verbinding, dus ik heb zo mijn twijfels over of deze verbetering een werkbare situatie gaat opleveren.

    Ik wilde daarom de mogelijkheid uitproberen om er een externe wifi router aan te hangen. Heb hier al behoorlijk wat mee zitten klooien maar ik krijg het niet voor elkaar. De instructies vanuit Behringer zijn ook niet al te duidelijk.
    Ik had eigenlijk verwacht dat het gewoon een kwestie zou zijn van kabel naar de router, connectie maken met de router via diens wachtwoord en gaan. Helaas.

    Het valt me al direct op dat wanneer ik de mixer op 'wifi client' zet en deze dmv een kabel verbind met een wifi-router het lampje bij de ethernetaansluiting niet knippert. Deze knippert wel als ik de mixer bijv. direct met mijn laptop verbindt.

    Ik heb bij gebrek aan instructies vanuit Behringer in het setup menu van de mixer uiteindelijk maar bij SSD de naam van mijn router ingegeven (staat standaard X-Air) en ook het wachtwoord staat er in.
    Ik heb ook zowel de ingang als een van de uitgangen op de router geprobeerd.

    Tot op heden nog geen gewenst resultaat kunnen behalen.
    Ik krijg wel gewoon verbinding met de router, maar niet de mixer.

    Wat doe ik fout?
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 21 oktober 2018 om 12:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top