Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hmm... dat zou toch ergens op de mixer moeten staan toch? Zie helaas niks. In de app kom ik enkel dit tegen maar dat kan ik daar niet invullen.

    Wat was het leven toch fijn met onze Mackie...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja, dat zou op de mixer moeten staan.
    Maar als je connectie hebt met je router kun je 'm daar ook herkennen aan dat -27-89-EC op het eind.

    En waar komt die 192.168.1.1 vandaan? Je router (is ook je Gateway) heeft 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0 (= /24) dus je mag alleen IP's gebruiken uit de range 192.168.0.2 tot en met 192.168.0.253.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Mijn kennis van netwerken is vrij beperkt dus ik vind het lastig om heel concreet aan of wat jij stelt klopt of niet...

    De reden dat ik er een wifi-router aan hang is dat het signaal uit de Behringer zelf gewoon knudde is. Dat had ik vooraf al gelezen en een externe wifi-router (ik had die sitecom toch nog liggen) zou dat probleem verhelpen.
    Qua opzet zou dat mi. hetzelfde zijn zoals het in onze vorige band ging met de Mackie. Die had geen wifi dus wat sowieso altijd afhankelijk van een externe router.
    Die Mackie ging naar de wifi, wij logde met 5 ipads op dat wifinetwerk en het feest kon beginnen.

    Wat betreft de SSID; die stond standaard wel op X-Air idd. Echter heb ik dat gewijzigd naar de naam van mijn router. Er moest ook een key ingevuld worden en wist niet waar ik die dan weer vandaan zou moeten halen...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja, dat zou op de mixer moeten staan.
    Maar als je connectie hebt met je router kun je 'm daar ook herkennen aan dat -27-89-EC op het eind.

    En waar komt die 192.168.1.1 vandaan? Je router (is ook je Gateway) heeft 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0 (= /24) dus je mag alleen IP's gebruiken uit de range 192.168.0.2 tot en met 192.168.0.253.
    Die staat als standaard adres van de Behringer, maar net in de software op de PC zag ik idd al dat die daar een ander nummer kreeg.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Die staat als standaard adres van de Behringer, maar net in de software op de PC zag ik idd al dat die daar een ander nummer kreeg.
    Daarom: beter vastzetten op waardes waarvan jij zeker weet dat het klopt.
    Al dat automatische gedoe is leuk maar het werkt elkaar soms tegen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mijn kennis van netwerken is vrij beperkt dus ik vind het lastig om heel concreet aan of wat jij stelt klopt of niet...

    De reden dat ik er een wifi-router aan hang is dat het signaal uit de Behringer zelf gewoon knudde is. Dat had ik vooraf al gelezen en een externe wifi-router (ik had die sitecom toch nog liggen) zou dat probleem verhelpen.
    Qua opzet zou dat mi. hetzelfde zijn zoals het in onze vorige band ging met de Mackie. Die had geen wifi dus wat sowieso altijd afhankelijk van een externe router.
    Die Mackie ging naar de wifi, wij logde met 5 ipads op dat wifinetwerk en het feest kon beginnen.

    Wat betreft de SSID; die stond standaard wel op X-Air idd. Echter heb ik dat gewijzigd naar de naam van mijn router. Er moest ook een key ingevuld worden en wist niet waar ik die dan weer vandaan zou moeten halen...
    Check. Duidelijk.

    Draadloos: die knop op WiFi client, vast IP instellen bij WLAN op de mixer (bijv. 192.168.0.12 en mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1), dat IP met de mixer-MAC instellen op de WiFi router, en dan zou het volgens Bartjens moeten werken. Dan functioneert de mixer net zo als één van de iPads. De app op de iPads laten verwijzen naar 192.168.0.12.

    Bekabeld: als je de mixer met een kabel aan de router wilt verbinden moet je op de mixer de IP settings niet bij WLAN (= WiFi = draadloos) maar bij LAN (= bekabeld) aanpassen.

    Ik ga nu even een stukje fietsen met de hond, ben zo weer terug, puzzelze!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 oktober 2018 om 16:22
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Oke... vamaf de start dan
    ik heb nu in de software de SSID van de Behringer gezet op X-Air met als wachtwoord Wachtwoord123
    Ik vind geen netwerk met die naam. Wel het netwerk van de Sitecom waarmee ik kan vervinden. Bij het opstarten van de X-air app wordt de mixer niet gevonden.

    Moet ik nu dus in de router het IP adres dat de Beheringer heeft (169.254.137.236) vastzetten (static) in zowel de software van Behringer als in de eerdere printscreen van de router en daarbij het mac adres pogen de achterhalen? Het lukt me nog niet om via de router een verbinding te krijgen; het gaat óf direct via eternet, of direct via accespoint.
    Bij Behringer wordt dan ook gevraagd om submask en gateway. Moet daar iets worden ingevuld?

    Firewall op router heb ik nu uitgeschakeld

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Nou, volgens mij staat alles in stelling, op het MAC address van de mixer na...
    Vanuit de sitecom krijg ik 'm niet gevonden. Is er een mogelijkheid dit te achterhalen als de mixer via kabel aan mijn pc hangt?

    Edit; iig niet met http://www.nirsoft.net/utils/wireles...k_watcher.html
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 21 oktober 2018 om 17:02

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    n moet nu eigenlijk de kabel van de Behringer naar de input van de router of een van de outputs?
    Hier staat output, maar omdat de rest wat er staat ook niet tot en oplossing heeft geleid heb ik besloten nog maar even aan alles te twijfelen
    https://forum.musictribe.com/showthr...-client-A-to-Z

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Oke... vamaf de start dan
    ik heb nu in de software de SSID van de Behringer gezet op X-Air met als wachtwoord Wachtwoord123
    Ik vind geen netwerk met die naam. Wel het netwerk van de Sitecom waarmee ik kan vervinden. Bij het opstarten van de X-air app wordt de mixer niet gevonden.
    Je bent nu met Radio X-Air aan het uitzenden, tenminste, als je het knopje op de mixer ook op Access Point hebt staan.
    Je iPad luistert nu nog naar Radio SiteCom, maar zou een WiFi netwerk (radio) met de naam X-Air moeten kunnen zien (ontvangen).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Moet ik nu dus in de router het IP adres dat de Beheringer heeft (169.254.137.236) vastzetten (static) in zowel de software van Behringer als in de eerdere printscreen van de router en daarbij het mac adres pogen de achterhalen? Het lukt me nog niet om via de router een verbinding te krijgen; het gaat óf direct via eternet, of direct via accespoint.
    Bij Behringer wordt dan ook gevraagd om submask en gateway. Moet daar iets worden ingevuld?
    Nu wil je alles via de SiteCom WiFi laten lopen. Dan moet het knopje op de mixer op WiFi Client.
    Vergeet 169.254.x.x, dat is weer zo'n automatisme waar je niets aan hebt. Zie post #15 voor de handmatige IP instellingen. Of gebruik DHCP (= automatische IP instellingen). Je zult in ieder geval altijd met een 192.168.0.xxx IP werken.
    Hoe je een MAC-address op Apple's uitleest weet ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Firewall op router heb ik nu uitgeschakeld
    Top.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Nou, volgens mij staat alles in stelling, op het MAC address van de mixer na...
    Vanuit de sitecom krijg ik 'm niet gevonden. Is er een mogelijkheid dit te achterhalen als de mixer via kabel aan mijn pc hangt?

    Edit; iig niet met http://www.nirsoft.net/utils/wireles...k_watcher.html
    Ja, maar ik weet niet wat voor PC je hebt en dat valt allemaal onder "klooien voor gevorderden".
    Als je je mixer als WiFi client instelt (met de knop), en je zet DHCP op je mixer aan, en je connect 'm naar de SiteCom WiFi, dan verschijnt het IP- en het MAC-address van de mixer in het bovenste lijstje "DHCP leased clients" in de foto van jouw post #7.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    n moet nu eigenlijk de kabel van de Behringer naar de input van de router of een van de outputs?
    Hier staat output, maar omdat de rest wat er staat ook niet tot en oplossing heeft geleid heb ik besloten nog maar even aan alles te twijfelen
    https://forum.musictribe.com/showthr...-client-A-to-Z
    Het verhaal in die link is redelijk straightforward, wat eigenaardigheden maar dat heeft ieder apparaat wel. Je mixer hoeft niet bekabeld te zijn, het is een draadloos apparaat. Dat ze dat eenmalig tijdens de setup doen, okee nou dat zal dan wel. Als je een kabel gebruikt, dan altijd in een output (geel) van de router.
    Waar in dat verhaal staat "PC" mag jij "iPad" lezen. Verder gewoon letterlijk stap voor stap een keer zo doen.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 oktober 2018 om 18:31
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Note to self: ik ga er weer te gemakkelijk van uit dat iedereen zomaar weet wat WAPs en SSIDs en MACs en IPs en subnets zijn en doen.

    Mijn excuses, Da Vinci. .
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top