Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard The Grateful Dead - Wall of sound

    Ergens in de kelders van GN staat een heel aardige topic van iemand die een boek heeft gekocht over de stage gear van The Grateful Dead.
    En hoe ontzettend goed (en omslachtig) dat werkte. HanS heeft daarbij ook een aardige duit in het zakje gedaan. Prachtige tegenfase vondsten voor de microfoons..... de vindingen die daar allemaal in zaten.

    Bear, ook in 1968 al de technicus van de Dead, frequenteerde Fantasio in de tijd dat ze in Euopa waren. Vandaar dat ik uitgebreid kennis heb gemaakt met deze man.

    Zoekend naar iets anders, kwam ik deze docu'tjes op het spoor.

    Niet dat ze mijn favorite muziek maakten, maar wàt een werkhouding. Fantastisch.





    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Leek me altijd een mooie klus voor de roadies. Compleet PA bouwen per band lid

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Veel geluisterd naar hun muziek en ik vind het nog steeds een hele geinige band. Veel lange jams, psychedelisch of hier en daar jazz achtig (Jerry's Django invloeden), dan weer bluegrass/country of chuck berry. Erg Amerikaans.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Trouwens, de concerten die ze in Nederland in 1972 gaven (Doelen Rotterdam en Concertgebouw Amsterdam) schijnen onder de kenners tot de allerbeste optredens van de band ooit gerekend te worden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iemand die zeker niet vergeten moet worden qua PA ontwikkeling en recording is Bill Hanley. Hij is waarschijnlijk ook degene die de legendarisch SM58 verzonnen heeft. Bob Heil is ook zo'n iconische kerel.
    https://www.prosoundweb.com/channels...h_bill_hanley/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Heil maakt prachtige mics inderdaad. Werken we graag mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top