Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard Gitaar voor mijn zoontje

    Dus... 2 kinderen neemt een pak meer tijd in beslag dan eentje

    Na 5 maanden eindelijk nog eens tijd gehad om 1) de werkplaats wat op te ruimen en 2) nog eens wat te doen aan de gitaar. Niets spannends, de binding zat er al even op en heb deze nu gelijkgeschuurd met de top en vervolgens de top goed geschuurd zodat de freessporen er uit waren, vervolgens ook de kop op de hals gelijmd.

    Hopelijk duurt de volgende update geen 5 maanden meer .
    De top even vochtig gemaakt voor de foto, ik wou eerst een butst spuiten maar nu denk hem gewoon naturel af te lakken. Enkel de achterkant zou wel een kleurtje kunnen gebruiken maar ik zou niet goed weten welke, suggesties?








    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg mooi!
    Ik zou de achterkant, als ik jou was bordeaux rood lakken. Matcht mooi met die naturelle look van de voorkant. Erg sjieke body.
    Welke nek shape ga je hem geven?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Bordeaux rood, ik zie het nog niet goed voor me denk ik. Lijkt me een beetje te fel afsteken?

    Wat bedoel je met neckshape? v-d-c profiel? Meestal zit het bij mij ergens tussen een C en D shape, met V heb ik niets. Verder wordt het een 6 in lijn reverse headstock.

    Nog een beetje verder kunnen werken intussen. De nekverbinding is ‘klaar’, ik moet nog wel de halshoek op de schouders van de penverbinding infrezen/vijlen.










    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Met bordeaux rood bedoel ik de rode achter kant van een les Paul die bijvoorbeeld een cherry of cognac burst heeft. Dat rood.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    persoonlijk lijkt mij een zwarte binding mooi, zeker als je een iets donkerdere tint naturel zou gebruiken.
    maar het ziet er nu al mooi uit

  6. #16

    Standaard

    Erg mooie top! Ik zou ook voor iets naturels gaan, met net iets diepers erin. De top is van zichzelf sprekend genoeg namelijk. De achterkant misschien een slagje donkerder?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik zou nog steeds een burst erop stainen denk ik 😁 mooie violin of honey burst.
    En anders grijzige tinten in de burst met een donker rode achterkant. Ziet er ook tof uit. Ibanez heeft zo’n custom player guitar van Kiko. Die heeft ook zo’n zelfde kleuren schema.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top