Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard Gitaar voor mijn zoontje

    Hallo iedereen,

    In een poging om nog eens iets bij te dragen aan het forum zopas voor een tweede keer vader geworden, en net zoals onze eerste zoon een gitaar kreeg voor zijn geboorte krijgt ook deze er eentje (een idee schaamteloos gepikt van mr T. rasa)

    Zoon #1 kreeg destijds de eerste strat-adaptatie van mijn ontwerp en zoon #2 krijgt een Firebird adaptatie. Het begin hiervan werd reeds enkele maanden geleden gemaakt toen ik de bouw nog wilde doen samenlopen met de bouw voor een klant (de eerste foto’s zijn daarom ook meestal met de 2 gitaren bijeen)

    Soit, we zijn weer vertrokken hoewel ik geen idee heb hoeveel tijd ik ga overhouden, doel is toch om de snaren er op te hebben tegen einde 2018. We zien wel


    ^strat voor zoon #1


    ^elzenhouten body met freesmal


    ^pickup routing klaar, samen met 3pu versie in mahonie


    ^ contour gefreesd


    ^ back routing voorbereid en de recess voor de backplate


    ^ en klaar


    ^ de voorzijde wordt voorzien van een binding, hoewel ik die bij de mahonie versie opnieuw heb moeten doen na het verlagen van de wings. Ik vermoed dat dit hier ook wel weer zal moeten.

    Tot zover de body


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard



    ^ esdoorn hals


    ^ deze krijgt geen firebird headstock maar een eigen reversed versie


    ^ en een ebben toets met dots


    ^ en het eindresultaat van de deluxe versie. Voor mij zoontje wordt het een blauwe gitaar met chrome hardware en slechts 2 pickups maar zo krijg je al een idee van het eindezicht

    Ziezo, zover zijn we nu. Ik hoop af en toe eens te kunnen bijposten maar no pressure, zoon #1 heeft de zijne na 2 jaar nog niet aangeraakt.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Heel tof zeg!! Ach mooie investering voor later als ze er wel naar omkijken

    Die deluxe is trouwens ook schitterend zeg! Wat een ontzettend toffe gitaar!!

    Mooi hoor! Ik ga dit volgen!

    Rik

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Super man, had ik die maar bij mijn geboorte gehad!

    Tijd voor de Black Crowes dus maar weer: Jealous again.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Beetje change of plans. Ik heb de elzen body terug dunner gefreesd en voorzien van een gevlamde top die ik al langer had liggen maar die wat getordeerd was. Ik heb toen tevergeefs geprobeerd deze terug recht te forceren maar geen succes. Ik heb hem er dan maar op gelijmd met veel klemmen en nadien van 18mm teruggebracht naar 6mm zodat de meeste trekkrachten teniet worden gedaan.

    Nu nog de binding installeren en ik kan terug verder.









    Ik ga hier eens proberen een burst op te zetten. Heb ik nog nooit gedaan maar ik wil deze top toch niet teveel wegsteken.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht

    ^ en het eindresultaat van de deluxe versie. Voor mij zoontje wordt het een blauwe gitaar met chrome hardware en slechts 2 pickups maar zo krijg je al een idee van het eindezicht
    Naar deze kleur ben ik al een hele tijd op zoek, heb je toevallig een linkje waar je deze kunnen vinden hebt?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.735

    Standaard

    Ik durf te wedden dat, mochten jouw zoontjes niet geïnteresseerd zijn, jij je zult opofferen om je over deze gitaren ontfermen
    Je bent waarlijk een groot mensch.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demonturtle Bekijk bericht
    Naar deze kleur ben ik al een hele tijd op zoek, heb je toevallig een linkje waar je deze kunnen vinden hebt?
    De kleur is metallic shoreline gold en ik heb die bij guitarsupplies gehaald. Is een nitro lak.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik durf te wedden dat, mochten jouw zoontjes niet geïnteresseerd zijn, jij je zult opofferen om je over deze gitaren ontfermen
    Je bent waarlijk een groot mensch.
    Ik zal me inderdaad wel opofferen om me ze in topstaat te houden en goed ingespeeld over te dragen vanaf de moment dat ze er effectief iets meer mee kunnen doen dan op gaan staan of op kloppen.
    Take one for the team noemen ze dat

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top