Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    ik heb de zoom G3xn gekocht voor jams als ik mijn kemper niet mee neem. Werkt prima en klinkt goed. Kan ik zeker aanraden!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Boss me5? Brad, kom dr maar in 😂😉😂🤣

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Boss me5? Brad, kom dr maar in 😂😉😂🤣
    Neeheeee.... Brad heeft hier zijn eigen topic voor (waar het akelig stil is)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    leuk om te lezen hoeveel positief zijn over multi's van Zoom.
    was naar mijn idee vroeger wel anders, zeker op gebied van dynamiek.
    toch iets om in de gaten te houden

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    leuk om te lezen hoeveel positief zijn over multi's van Zoom.
    was naar mijn idee vroeger wel anders, zeker op gebied van dynamiek.
    toch iets om in de gaten te houden
    Het is ook een kutapparaat, maar RELATIEF (prijs/kwaliteit) valt het wel mee. Ik heb goed uit de voeten gekund met de delay/chorus van die Zoom.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het is geen kutapparaat.

    De effecten van de Zoom, zoals reverb, delay en modulatie kunnen elke vergelijking met de pedaaltjes van Boss of TC Electronics weerstaan, als je het mij vraagt. De amp-modelling heeft zo zijn beperkingen idd. Het klinkt niet als een Mesa Boogie buizenversterker. Maar voor thuis oefenen of opnamens op de computer klinkt ie heel behoorlijk en is het een hele praktische oplossing. Omdat Zoom zich richt op de budgetmarkt (de grootste markt) lopen ze qua rekenkracht achter op de grote jongens als Axe FX en Kemper. Maar over 10 jaar of minder koop je een Zoom met de geluidskwaliteit van een Axe FX voor 200 euro. FX processors have come a long way.....

    Maar anyway, ik zou zeggen, oordeel zelf maar en vergelijk hem maar eens met een 10x zo dure Axe fx. (Oh, en voor de duidelijkheid: de G3X is nog de oude versie. De nieuwe klinkt beter)....

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 18 oktober 2018 om 16:45
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #17

    Standaard

    Ja, die Zoom (ik had de G3) is heel erg handig en ook best fijn in het gebruik. De kwaliteit is natuurlijk wel wat minder dan mijn AX8 maar dat lijkt lijkt me logisch gezien het prijsverschil en het marktsegment waar ze op zijn gericht. Als "goed is goed genoeg" apparaat zou ik hem direct aan willen bevelen. De Amplifire heb ik alleen als een demo PC versie getest en die viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Maar... misschien zou ik er nog een keertje beter naar moeten kijken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 oktober 2018 om 22:01

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mijn ervaring met goedkopere multi effect apparaten is dat de delays en modulatie effecten meestal best OK klinken. Het probleem zit hem vaak in de overdrive en distortion en amp modelling geluiden. Als je dat goed wilt hebben moet je toch dieper in je buidel tasten. Ik heb het voornamelijk over de wat oudere Korg en Boss apparaten. Geen ervaring met Zoom, misschien is het tegenwoordig wel beter?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nog twee centen dan maar?

    Mijn eerste multieffect was een Zoom 1010. Daar kreeg ik geen fatsoenlijk geluid uit, maar dat lag natuurlijk ook aan mijn onwetendheid, mijn gebrek aan ervaring, en aan de rest van m'n spullen. Vooral de drives klonken meer als een slecht onderhouden kettingzaag dan als Jimi Hendrix. Veel apparaten verder (waaronder de Koch Pedaltone, de SansAmp Tri-AC, Ollman Rose66, HT-Dist, zowat alle Boss drives, Nobels en Pearl en Ibanez en Rockett en zelfbouw enzovoorts) kwam ik tot de bevrijdende conclusie dat drives gewoon niet mijn ding zijn. Beetje extra power in het geluid is soms lekker, maar zeker geen distortion of fuzz, dus dat kon ik ook wel met een compressor of clean boost of een el cheapo SD-1 met de drive op 9 uur voor elkaar krijgen.

    Toch altijd wel een fan van het multieffect gebleven, gewoon om het veel-voor-weinig gevoel en de eenvoud van aansluiten (geen gedoe met patchkabels en voedingen en volgordes) en naast een Ibanez PT-5 en PUE-5, een Digitech GNX3, en een Zoom G1on, op zeker moment voor €100 een Boss ME-50 gekocht, puur om de briljant handige bediening: knoppen waar je aan draait en waaraan je meteen ziet wat het is en hoeveel het doet in plaats van schermpjes met menu's waar je doorheen moet scrollen en up-down-parameter-value-enter-save-select-hoofdpijn. De drives van de ME-50 waren weer suckiesuckie maar zoals gezegd, die hoefde ik toch al niet. De rest was overvloedig aanwezig en geluidsmatig okee genoeg voor mijn toenmalige gebruik.

    Na een paar jaar een soort mini thuisstudiootje ingericht met een laptop en een USB-interface, dus toen kwam er een Boss ME-80. Niet alleen kan dat ding twee of drie keer zoveel als de 50, ook de drives zijn nu best goed, de ampsim's zijn prima, de time-based effecten zijn meer dan uitstekend en eventueel regelbaar met het fx-pedaal, en er zit zelfs een looper in. Hij kan ook dienen als USB geluidsinterface en je kunt je opnames er mee re-ampen (heb ik allebei nog niet eens geprobeerd). Nou weet ik niet of je net onder de €300 (nieuw) ook nog low budget kunt noemen maar de bang-for-bucks-factor is groot in deze. Voor mij. Vind ik.

    Moraal van dit verhaal: kijk goed naar wat je wel en niet belangrijk vindt, niet alleen soundwise maar ook wat betreft het soort effecten, de bediening, de uitgangen, de layout, de grootte, enzovoorts. De klik die je hebt met je effectpedalen kan net zo fijn en productief zijn als de klik die je hebt met je favoriete gitaar. En: hoe ga je het gebruiken? Thuis een beetje aanklooien zoals ik doe is heel wat anders dan een optreden op een podium, dus dan stel je ook andere eisen. Ik kan me best indenken dat een live performer niks ziet in een ME-80.
    Zoveel mensen zoveel wensen zoveel multieffects, en zo hoort dat toch ook?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 oktober 2018 om 13:40
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    klopt dat je eigenlijk eerst door moet hebben welke sound je mooi vindt.
    maar ook de combi waar je mee werkt.
    de torque TK50 is een keyboard/mic/gitaar versterker en als je daar de gitaar rechtstreeks inplugt, treble/mid/bass op 12 uur dan klinkt hij soft jazzy.
    zet ik er dan de tonelab st voor moet ik eigenlijk bass en mid stevig terugdraaien naar 9 uur en de high omhoog op 3 uur wil je ermee kunnen werken.
    mijn oude evans sound creator kan alles gewoon op 12 uur blijven staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top