Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard ervaringen budget multieffecten

    heb in de loop der jaren nogal wat multieffecten gehad.
    o.a meerdere modellen GNX die ik nog steeds een van de beter vond, korg Ax100G weinig dynamiek net zoals de Zoom fire, floorpod+ voor de highgain waarschijnlijk geweldig maar niet mijn ding en nu de vox tonelab ST.
    op zich is deze laatste niet verkeerd, enkele amp patches zitten direct vol bakken ruis wat je wel kunt aanpakken met de noisegate maar kost je ook weer dat je noten eerder afgekapt worden.
    en zo nu en dan zo een hoog onnatuurlijk Fizzle geluid alsof je snaren op de volgende fret aanlopen.

    nu is er in de jaren zoveel nieuws bijgekomen dus vraag mij af wat op dit moment de beter presterende budget multieffects zijn?
    iemand daar ervaring mee.
    het gaat mij vooral om goede clean sounds zonder die fizzle, en dat je de bekende clean met randje goed kan instellen.
    goed blues rock sounds, maar metal is niet belangrijk.
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 16 oktober 2018 om 12:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ben zelf een groot fan van de Zoom G5n. Ik heb er twee. Ik vind hem echt veel beter dan de vorige versie de Zoom G5. Vooral de cab simulators zijn beter. De effecten (reverb, delays, modulatie) waren al erg goed. Ik gebruik ook alleen maar cleane en crunch geluiden en die zijn erg goed. Zoom heeft trouwens wel leuke moderne overdrives. Dus niet alleen de verplichtte tubescreamer maar ook een Klon bv. Maar er zijn ongetwijfeld andere fx processors die vergelijkbare dingen kunnen. Ik heb wel wat twijfel bij de hele goedkope processor (< 100 euro) en de Chinese nieuwkomers (NuX, Mooer) omdat ik ze ervan verdenk minder ervaring te hebben met het bouwen van de algoritmes. Zolang de Wet van Moore opgaat (verdubbeling van processorsnelheid elke 18 maanden) worden de processors natuurlijk ook steeds beter. Maar samenvattend, ik zou gaan voor een merk met veel ervaring in die dingen, dus Boss, Zoom, eventueel Digitech. Line6 is een beetje buiten mijn beeld geraakt.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 16 oktober 2018 om 13:13
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb de Zoom G3 gehad, deze weer verkocht en de G3x ervoor in de plaats genomen. (de x versie heeft een expressiepedaal). Ik vond ze beiden erg overtuigend klinken.
    Uiteindelijk heb ik ook de G3x weer verkocht aangezien ik nooit effecten gebruik en de distortion uit de amp zelf haal.

    De G3(x) is gebruiksvriendelijk en erg veelzijdig. Er zit ook een looper in en een simpele drummachine. Dat is op zich een fijne combinatie om thuis in je eentje bepaalde stukken te oefenen.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De multi-effect apparaten in de goedkopere prijsklasse vind ik in elk geval niet natuurlijk klinken. En veel duurdere eigenlijk ook niet echt. Digitale effectpedalen (geen modeling) daar zitten dan weer wel echte goede tussen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb een gt6, tweedehands zgan gekocht voor 8 tientjes. Perfect ding voor in de fx loop als je alleen delay, reverb en chorus gebruikt.
    Ga je de amp models gebruiken klinkt het kunstmatig inderdaad. Die gebruik ik dus niet, alleen de fx.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat je zoekt zit eerder in bijvoorbeeld de Carl Martin Quattro en de Tech Fly Rig, tenzij een bucketload tijdseffecten op je verlanglijstje staat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het hangt er ook van af wat je er mee wilt doen. Wil je hem in de fx loop doen voor alleen reverb en modulatie effecten? Of wil je ook overdrives gebruiken en hem voor een amp plaatsen? Of direct de PC of PA in? Alleen voor koptelefoon-gebruik? Is het je main set up of een slaapkamer set up?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    heb op dit moment een keyboard versterker staan met 2 kanalen
    1: key+mic
    2: key+guit

    celestion speaker 12 inch en die klinkt op zich goed, bijna jazzy.
    de bass/midd/treble regelaar werken natuurlijk niet zoals op een gitaar versterker, kleuren anders.
    dus dat is in principe de basis waar ik een multi voor wil hangen.
    de tonelab st doet het goed, alleen die eerder genoemde punten vallen dan weer op.

  9. #9

    Standaard

    Ik zou in jouw geval waarschijnlijk voor de Line6 Helix Stomp gaan die binnenkort uitkomt. Dan heb je een uit met zeer goede basissounds die ook goed past bij aansluiting op een keyboard versterker.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zo'n helix ding is geweldig. Vond de sound heel erg overtuigend. Maar is volgens mij niet echt heel erg cheap.

    Is de boss me-5 al aangeraden? 😂

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top