Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 72
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb net weer een rondje strats gehad. Heb er 6, wat oude en wat custom, liggen vooral in hun koffers want speel er niet zo veel op maar heb er nog steeds lol in ze af en toe voor de dag te halen.
    Wat ik de ene keer heel erg goed vind kan de andere keer onderaan de lijst komen.
    Zijn allemaal goed gebouwd maar voelen en klinken allemaal anders, resonantiepunten verschillen.
    Dus heb je er eentje die heel springy en bellerig is maar ook een vrij warm potig ding en alles daartussen.
    Je voorkeur heeft vooral te maken wat je wil horen en dat is onderhevig aan omstandigheden.

    Dus als iemand 1 gitaar heeft en dat is de beste gitaar waar hij ooit op gespeeld heeft denk ik, die snapt het.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    40 oude fenders in 15 jaar tijd??? Zo zo.... bank overvallen? 藍
    Als je in de buurt woonde was ik zeker ff komen buurten
    Nee geen bank overvallen, en ik ben ook geen verzamelaar.
    Kopen, verkopen en winst maken is mijn devies.
    Wel vind ik het leuk om alles een tijdje te houden en te bespelen dus tis meer een hobby
    Vintage gitaren verzamelen is voor naievelingen of rijken mensen en dan heb ik het over de wat duurdere modellen

    Ik moet altijd maar aan de antiek handelaren denken, "wordt alleen maar meer waard mevrouwtje" en wat is antiek nu waard ???

    Precies geen reet meer !!

    Dus mijn raad pas op met het investeren in oude gitaren doe het alleen als je het heel leuk vind en kan veroorloven dat het ook wel eens geen reet meer waard kan zijn op een bepaald moment

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad. In de jaren 80 wilde niemand 60s strats hebben en toen kon je ze voor weinig kopen.
    Het blijft net als met aandelen speculeren. Heb je echt geld over zou ik ook een vintage strat op les Paul kopen.
    Als belegging kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze meer waard worden dan ze nu zijn.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad. In de jaren 80 wilde niemand 60s strats hebben
    Nee hoor, eind zeventig was een Lserie al te duur voor gewone stervelingen.
    Maar wel lag vrij lang de grens bij de CBS overname, alles wat daarna kwam was kut volgens de verkopers.
    (Veranderde natuurlijk toen die voorraad opdroogde)
    en fifties gitaren zijn hier nooit geweest
    misschien een paar jazzmasters en jaguars van de indo bands.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als belegging kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze meer waard worden dan ze nu zijn.
    Ik dan weer wel.
    Voor iemand als mij geen reden om er één te kopen, maar face it.
    Het is een relatief nieuw product in termen van antiek.
    Sterker nog.
    De eerste antieke electrische gitaar moet nog geboren worden.
    En daarin schuilt meteen je belegging.
    Ondanks de DJ cultuur etc. elektrische gitaar is here to stay.
    En de markt ?
    Die wordt overspoeld door Oosterse namaak van the real product.
    Kan kwalitatief beter zijn, die discussie wil ik niet eens aan gaan, maar er zullen altijd aficionado bestaan.
    En hoe meer dozen er op de boot versleept worden, hoe meer oude Amerikaanse Fenders & Gibsons in waarde zullen stijgen.
    Lijkt mij juist een bijzonder rendementvolle belegging.
    Nogmaals.
    Geen reden voor mij om er de centen in te steken, dat schuilt meer in esoterische wanen & toon, maar toch...
    Meer waard worden ?
    Denk het wel; de eerste moet nog antiek worden...
    2070 een 1962 Fender strat ?
    Katjing.
    Waarschijnlijk een 72'er zelfs.


  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik moet altijd maar aan de antiek handelaren denken, "wordt alleen maar meer waard mevrouwtje" en wat is antiek nu waard ???

    Precies geen reet meer !!
    I differ to opinion; valt en staat met ken uw markt.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee hoor, eind zeventig was een Lserie al te duur voor gewone stervelingen.
    Maar wel lag vrij lang de grens bij de CBS overname, alles wat daarna kwam was kut volgens de verkopers.
    (Veranderde natuurlijk toen die voorraad opdroogde)
    en fifties gitaren zijn hier nooit geweest
    misschien een paar jazzmasters en jaguars van de indo bands.
    in nederland wel maar zelfs bij Mannys in NY kon ik midden jaren 80 voor rond de USD 800 '65 strats kopen (en ze hadden er een heleboel, maar ik had geen Geld ) 65 was het jaar dat Fender verkocht werd waardoor 65 strats eigenlijk onterecht een CBS Label kregen en flink goedkoper waren dan bijvoorbeeld '64 strats
    10 jaar later was de prijs al opgelopen naar USD 4000 (in nederland was dat de gulden prijs voor een '65, vintage Jaguars en Jazzmasters waren rond de 1500 gulden)
    life sucks and then you die

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb nog foldertjes van Soren uit de jaren 80, dat waren fotokopieën waarop je je kon abonneren.
    Niet alleen Fenders, Gretsch en Gibson maar ook Harmony, Stella, Dano's, Kaye enz
    Akoestische gitaren, banjo's, oude AC30's...
    Leuk hoor, hij haalde dat zelf naar Nederland. Prijzen waarvan je nu zegt superrrrrcheapppp maar is relatief, in die tijd waren dat bedragen die je niet achteloos in je binnenzak had.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb nog foldertjes van Soren uit de jaren 80, dat waren fotokopieën waarop je je kon abonneren.
    Niet alleen Fenders, Gretsch en Gibson maar ook Harmony, Stella, Dano's, Kaye enz
    Akoestische gitaren, banjo's, oude AC30's...
    Leuk hoor, hij haalde dat zelf naar Nederland. Prijzen waarvan je nu zegt superrrrrcheapppp maar is relatief, in die tijd waren dat bedragen die je niet achteloos in je binnenzak had.
    klopt ik ging in mijn lunchpauze 1 keer week langs Palm Guitars om te kijken of er wat leuks en goedkoops hing, jaren 70 strats (en dan 75 upwards) kosten toen tussen de 700 en 1000 gulden bij hem, net te duur voor mij in die tijd maar achteraf natuurlijk koopjes
    life sucks and then you die

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik kon eind jare ‘90 van een particulier een 100% originele 1972 Fender strat kopen. In nieuwstaat. Was nog nét volgens de sixties specs, dus kleine kop en 4 punts halsbevestiging. Kostte fl. 2.000,-. Nog altijd spijt van niet gekocht hebben...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top