Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 72
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    kleine kop in 72 ? in 66 kreeg de strat al de grote headstock dus dat zou heel bijzonder zijn
    life sucks and then you die

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Die wordt overspoeld door Oosterse namaak van the real product.
    en daar ga je dan, namaak van the real deal.

    wat uit overzee komt, of uit mexico valt allemaal onder de noemer gitaar en daar zijn erbij die qua bouwkwaliteit zeker niet onderdoen op de vintage gitaren
    wAt bepaalt dan wat 'the real deal' is?

    uiteindelijk niets anders dan gitaren die in de tijd van de gitaargoden gemaakt werden en gebruikt, hoe krakkemikkig en inconsequent ook gebouwd met daaraan gekoppelde versterker apparatuur.

    we overgooien dat met wat 'maggi' en verheffen dat tot de norm oftewel groepsdruk anders hoor je er niet bij.
    we zijn daarin geprogrammeerd en vinden daarom de headstock van de PRS van Mayer een gedrocht, maar had dat een maandagmorgen model geweest van fender en Hendricks of SRV hadden er op gespeeld, tja, dan hadden de kaarten anders gelegen ;-)

    en wat investering betreft voor later, dat werkt alleen als de economie booming is, maar zodra eerste levensbehoeften schaars worden is het maar afwachten wie daarin nog 'brood' ziet.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Yes, maar die discussie vermijd ik; ik ben een verzamelaarsperspectief aangegaan, niet een praktisch perspectief van een muzikant.
    Kijk tussen kunst & kitch, kijk the antiques roadshow, kijk bargain hunt; dan zie je dat er maffe verzamelaars rondlopen met specifieke voorkeuren.
    Hebben we het over de antiekmarkt, en in de toekomst zullen gitaren antiek worden, en zullen de prijzen navenant tot stand komen; d.w.z. Europese markt, Amerikaanse markt, Aziatische markt...
    Waar veel van op de markt is ?
    Daar betaalt men minder voor, dan van waar weinig van is; een oerproduct, dat template is geweest voor vele producten erna ?
    Betalen aficionado meer voor dan latere generaties.
    Maar ieder een mening.
    En als we oud versus nieuw en de voordelen / nadelen topic willen maken ?
    Ga je gang.
    Doet ik niet aan mee, ik hoef geen Citroen DS te vergelijken met een Lexus.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 19 oktober 2018 om 11:28

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    en daar ga je dan, namaak van the real deal.

    wat uit overzee komt, of uit mexico valt allemaal onder de noemer gitaar en daar zijn erbij die qua bouwkwaliteit zeker niet onderdoen op de vintage gitaren
    wAt bepaalt dan wat 'the real deal' is?

    uiteindelijk niets anders dan gitaren die in de tijd van de gitaargoden gemaakt werden en gebruikt, hoe krakkemikkig en inconsequent ook gebouwd met daaraan gekoppelde versterker apparatuur.

    we overgooien dat met wat 'maggi' en verheffen dat tot de norm oftewel groepsdruk anders hoor je er niet bij.
    we zijn daarin geprogrammeerd en vinden daarom de headstock van de PRS van Mayer een gedrocht, maar had dat een maandagmorgen model geweest van fender en Hendricks of SRV hadden er op gespeeld, tja, dan hadden de kaarten anders gelegen ;-)

    en wat investering betreft voor later, dat werkt alleen als de economie booming is, maar zodra eerste levensbehoeften schaars worden is het maar afwachten wie daarin nog 'brood' ziet.
    Waarom is een Volkswagenbusje van de eerste generatie veel duurder dan een splinternieuwe? Die nieuwe is zoveel beter, ruimer, comfortabeler, veiliger. Allemaal rationele argumenten. Maar die gelden niet meer als zeldzaamheid en status een rol gaan spelen. En zo werkt dat ook met oude gitaren. Hoe dichter bij de oer-strat, hoe beter. En dan tellen rationele argumenten niet meer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De oer strat is er eentje uit 1954 van ene David Gilmour met serie nr. 1. Volgens mij heeft hij die nog? Ding zal als hij ooit geveild word minimaal 2 miljoen dollar waard zijn.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    De oer strat is er eentje uit 1954 van ene David Gilmour met serie nr. 1. Volgens mij heeft hij die nog? Ding zal als hij ooit geveild word minimaal 2 miljoen dollar waard zijn.
    Waarvan Seymour Duncan beweert dat het een Frankenstrat is
    http://www.gilmourish.com/?page_id=259

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Wat kan het schelen? Alles aan die gitaar is oud maar boven alles is hij van david gilmour. Dat bepaald de waarde. Als ie van kabouter plop was geweest was ie niet eens de helft waard.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wat kan het schelen? Alles aan die gitaar is oud maar boven alles is hij van david gilmour. Dat bepaald de waarde. Als ie van kabouter plop was geweest was ie niet eens de helft waard.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    En dan was die strat ook de helft kleiner...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    maar boven alles is hij van david gilmour. Dat bepaald de waarde.
    Hm dat betwijfel ik. Als de #00001 schijnbaar 2 miljoen waard is, dan zou zijn Black Strat het dubbele waard zijn. Die is veel meer "Gilmour". Het feit dat het #00001 is bepaalt in deze denk ik meer de waarde dan dat hij wel of niet van DG is.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is ook niet de eerste strat en ook de kans dat het de eerstgebouwde is met een serienummer is klein. Neckplates lagen genummerd en al in een doos klaar. Nummer 1 zal dus waarschijnlijk onderop hebben gelegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top