Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 72
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Heb je er foto's van? Ik heb zelf een tijdje een Strat uit 63 gehad.
    Heb niet gemaakt, was het eerste bezoek je weet het koetjes kalfjes gebabbel, daarna wat gespeeld en binnenwerk bekijken, weerstand opgemeten. Ik zou volgende week nog eens langs gaan om alles nogmaals beter te bekijken, maar ben bang dat ik al genoeg weet.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Je zou eens om foto's kunnen vragen. Zitten hier veel mensen met kennis die je kunnen helpen.

  3. #23

    Standaard

    Ik heb bij The Fellowship of Acoustics een oude Les Paul laten taxeren, dat was het geld dubbel en dwars waard. Veel vakkennis in huis en met goed zoekwerk kwam de Les Paul 10 jaar jonger uit de bus dan dat ik dacht. Er was mee geknoeid om het ouder te laten lijken. Scheelt 2 nullen in de waarde...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het is fijn om te weten wat je precies hebt natuurlijk maar ik ben niet heel erg fan van de artificiële handelsprijzen.
    Voor een deel bepaald door vraag & aanbod maar ook voor een deel kunstmatig.
    Snap ik, als je geld kan verdienen door het veranderen van de waarde zal dat gebeuren.
    Het heeft iets sneu en grappigs tegelijk om te horen, u heeft 10.000 voor de gitaar betaald maar de pickguard is een repro en de tuners zijn ook niet origineel dus hij is niet meer dan 7500 waard.
    Met sneu bedoel ik, dat is sneu voor degene die in een paar minuten 2500 euro is kwijtgeraakt en met grappig bedoel ik dat ik dat heel grappig vind.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 oktober 2018 om 13:29
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    En als er nou mensen zijn die precies weten hoe zo’n oude strat eruit moet zien met alle details en er eentje namaken met alle details kloppend... zouden de experts het dan nog zien of gewoon de beurs trekken. Want ik vermoed dat dat al lang al gebeurd. Die informatie is makkelijk op internet te vinden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Want ik vermoed dat dat al lang al gebeurd. Die informatie is makkelijk op internet te vinden.
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Is internet nooit voor nodig geweest.
    Toen Guitar identification van Duchossoir verscheen waren net de eerste Fender Japan naar Europa gekomen en die schreef "falsificeren is nu wel heel erg gemakkelijk geworden". Dat was 1983.
    Anne Geert Bonder heeft ook wel eens smakelijk verteld hoe hij, eind zeventig, met een handelaar naar Londen reisde om een Goldtop te scoren en dat bij thuiskomst het ding toch vals bleek te zijn.

    Wat internet betreft, je had lange tijd maar 1 site waar iedereen de boel checkte en dat klopte allemaal. Nu heb je talloze sites en youtubers die je vertellen wat wel en niet correct is en sommige wijsneuzen zijn nog geen 20.
    Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de boeken van Wheeler en Duchossoir kennen en dat geldt ook voor de nepper dus je lacht je soms suf als het niet zo droeftoeterig was allemaal.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 oktober 2018 om 15:53
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    En als er nou mensen zijn die precies weten hoe zo’n oude strat eruit moet zien met alle details en er eentje namaken met alle details kloppend... zouden de experts het dan nog zien of gewoon de beurs trekken. Want ik vermoed dat dat al lang al gebeurd. Die informatie is makkelijk op internet te vinden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het is wel zo dat om er een na te maken je wel een expert moet zijn.
    Dat gaat alleen met het internet of een paar boeken niet lukken.
    Juist een kenner/ expert ziet de allerkleinste dingetjes, daarbij komt ook nog bv geur om maar eens iets te noemen.'
    Ik denk dat het merendeel van de "neppers" bestaan uit bij elkaar gezochte onderdelen , cq huwelijken ect ect

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik weet het niet hoor
    Het maakt niet eens uit als je door de mand valt
    verkoop je hem toch gewoon aan de volgende

    Ik volgde een tijdje een bekende ebay handelaar die vaak oude vintage losse bodies en necks verkocht
    zag, zo volgend, toch best een hoop zaken die ik niet kon rijmen met waar het moest voor doorgaan
    dus ik heb een paar pijnlijke vragen over een item
    antwoord: piss off!
    of, laatst Max, onze Robert,
    vraag ik hoe het kan dat die originele strat een witte pickguard heeft
    antwoord: wat wil je nou! Kopen of zeiken!
    ok.

    Vorige week stuitte ik op een gitaar van de Plug
    aardige eigenaar, self acclaimed deskundige
    zie ik een gitaar waarvan ik de body niet kan rijmen met de neck
    krijg ik gewoon geen antwoord op
    ok
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 oktober 2018 om 16:24
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik weet het niet hoor
    Het maakt niet eens uit als je door de mand valt
    verkoop je hem toch gewoon aan de volgende

    Ik volgde een tijdje een bekende ebay handelaar die vaak oude vintage losse bodies en necks verkocht
    zag, zo volgend, toch best een hoop zaken die ik niet kon rijmen met waar het moest voor doorgaan
    dus ik heb een paar pijnlijke vragen over een item
    antwoord: piss off!
    of, laatst Max, onze Robert,
    vraag ik hoe het kan dat die originele strat een witte pickguard heeft
    antwoord: wat wil je nou! Kopen of zeiken!
    ok.

    Vorige week stuitte ik op een gitaar van de Plug
    aardige eigenaar, self acclaimed deskundige
    zie ik een gitaar waarvan ik de body niet kan rijmen met de neck
    krijg ik gewoon geen antwoord op
    ok
    Tja inderdaad triest ,.. Maar dat betekent dan wel weer dat alleen iemand met onvoldoende verstand van zaken in de voorbeelden die jij geeft gaat intuinen .
    Dus ook hier blijkt weer "geen verstand of onvoldoende verstand van zake " neem iemand mee, of blijft er van af.

  10. #30

    Standaard

    Die rode 63 strat bij Max,
    als ze in de beschrijving Dakota red en fietsta red al door elkaar gooien dan vraag je je toch af hoe zeker ze van de rest van het apparaat zijn....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top