Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Xotic EP Booster

  1. #11

    Standaard

    sound is lekker, klinkt mooi. naar mijn smaak geeft het teveel laag, ook in de neutrale stand. werkt daarom denk ik beter als 'always on' ergens achter aan je chain zodat je je EQ op je amp daar op kan instellen. als boost naar een ander drive toe wordt de andere drive wat blubberig, door het laag, is mijn ervaring.
    hoi

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Grappig... bij mij voegde de Rockett Archer juist bas toe... ik gebruikte hem als “clean boost” en maakte daarmee een heule vette dikke toon. Niet geschikt voor slag, maar voor jazz solo’s of “cleane blues” zoals Robert Cray was het super!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Bingo!



    Voor 100 van MP, ding is mint. Verkoper kwam op mijn werk langs om af te leveren.

    Heb even 10 minuten gespeeld, DIP switches staan op de vintage stand. Ik hoor wat de pedaal extra geeft, pept de tone op, beetje meer bas, en beetje "gepolijster", ronder zoals hier al genoemd.

    Verkoper gaf aan dat ie op 18 volt dat nog meer doet. Ik heb een 18 volt trafo, ga ik nog proberen, en de andere standen ook.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd! En je pedalboard raakt zo niet overvol.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Dat 18V verhaal vind ik zo overhyped.... alle geluiden met 18V kon ik ook met knoppen draaien met 9V krijgen...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik dacht dat ik een 18V adapter had, gaat maar tot 12 blijkt nu. Met 12V hoor ik geen verschil met 9V.

    18V zet ik uit mijn hoofd, ik ga er toch niet veel mee boosten, meer headroom heb ik niet nodig.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mijn Suhr Eclipse kan op 18 volt, maar ik vind hem net zo lekker op 9 volt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Edit, ik had een vraag over 18V, ik heb het antwoord al,

    Ik heb zelf een 18V batterij gemaakt, 2 x 9V in serie.

    Met de booster dicht gedraaid, andere pedalen wel in de keten, maar uit, en EP Booster op vintage stand, geeft 18V net een tikkie meer sparkle, meer hifi, meer open. Ik hoor het bel geluid van mijn strat iets sterker. Gaat echt om een fractie. Ik heb niet het idee dat de bas sterker wordt.

    Op 9V is het geluid een fractie doffer en vlakker. Valt alleen op bij heen en weer schakelen. Verschil tussen 18V en 12V is wat minder sterk dan met 9V, dat pleit al voor 12V gebruiken.

    Ik ga nog wat meer testen, met andere pedalen ook aan.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 oktober 2018 om 23:46

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb mijn EP booster ook op 12v draaien; en ik vind het een geniale boost!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Shit, nou heb ik ook gas, of in ieder geval de drang om zo'n ep booster ook eens te testen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top