Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Xotic EP Booster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Xotic EP Booster

    hallo Forum,

    Wat is hier de mening over de Xotic EP Booster?

    Pedaal schijnt je tone te "enhancen", haalt een deken van je tone, met een subtiele low en high boost. Als ik internet mag geloven wordt je geluid wat meer 3D, gaat verder dan alleen EQ. Eenmaal gehoord wil je nooit meer zonder (voor 150,-)

    Kritiek is dat gitaar een mid instrument is, en low en high boost heb je dan eigenlijk niet nodig, zeker niet in een band mix.

    Heeft iemand hier de EP Booster? Of de TC electronic Spark Boost. Wat is je ervaring? En kan je de EP booster stacken met een pedaal die juist mid boost (Soulfood, tubescreamer, etc)?

    http://www.bestguitareffects.com/xot...n-boost-pedal/
    Laatst gewijzigd door raabje; 13 oktober 2018 om 13:19

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De toonregeling boost niet, die kan enkel afkappen van een versterkt signaal.
    Ik weet het, 99% roept anders, is dus fout. Het klinkt ook anders, je kan dus geen hoog erbij bedenken, met de dipswitches omhoog is het signaal enkel versterkt (maar lijkt ietsiepietsie meer mids te hebben?)
    enniehoe
    als tone enhancer is het een vrij armzalig ding wegens nauwelijks impact, maakt alles iets ronder zo lijkt, en als booster klinkt ie beschaafd, alsof ie zijn thee met zijn pink omhoog drinkt.
    De voodoo is strong in this one dwz, ondanks zijn bladiebla gebruik ik hem toch best veel.
    Met een goede gitaar heb je hem niet nodig maar bij pinnige gitaren haalt ie het hoog er wat van af en bij bass heavy gitaren het laag.
    Groot nadeel is dat je hem steeds weer open moet schroeven om die dipswitches te veranderen.
    Hij is neutraal dus je zou hem in principe met een middy drive kunnen gebruiken.
    Doe je dat er voor dan neemt de compressie toe, doe je dat er achter dan profiteer je optimaal van zijn enhancing en boosting capaciteiten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Aha, bedankt!

    Dat laatste, daar heb ik gas voor. Ik gebruik nog maar 2 pedalen, Soul Food met drive op 0, en een One Controle Persian Screamer TS clone (op de neutrale stand , geeft dan minder mid boost en minder drive). Ik speel redelijk clean, alleen klein randje bij hard aanslaan.

    Ben heel benieuwd hoe een EP booster hier nog achter klinkt, vooral voor het enhance effect. Prijs houd me nog even tegen op dit moment, maar dat is een kwestie van tijd.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Plaats de Ep dan als laatste in je keten, dan is zijn enhanced kwaliteit het meest efficiente en bovendien heb je de kans met 2 boosters voor een ander pedaal de ingang te oversturen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb beide pedalen.

    Wat Pepe zegt: de EP maakt het allemaal net iets ronder. Maar hij geeft ook een beetje meer laag/midlaag. Overal word je geluid een fractie dikker, zonder dat je sparkle verliest. Ik vind hem geniaal voor cleane sololijntjes icm analoge delay. Aan het eind van de keten ideaal als solovolume.

    De EP klinkt natuurlijker dan de TC Electronic Spark Boost die wel veel meer tweak-mogelijkheden heeft. En daar zitten settings tussen die de EP weer niet kan produceren. De TC kan ik ook zonder meer aanraden.

    Beide pedalen kun je goed stacken met od's en distortions. Ik kan een aardige Bonamassa-imitatie maken met de Suhr Eclipse en de EP ervoor. Of met de Orange RV op het drivekanaal (gain 11-12 uur) en EP ervoor.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 14 oktober 2018 om 03:50
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb hem als boost op mijn board zitten en bevalt prima, maar het is echt geen wonderapparaat waardoor je ineens zoveel beter klinkt. Daarvoor zul je toch een originele Klon moeten kopen voor 2500 euro
    Op Reverb/Marktplaats regelmatig te vinden tussen de 90 en 100 euro, ik vond 150 wat veel voor een simpele boost.
    Gewoon tweedehand kopen en als hij niet bevalt terug op Marktplaats zetten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb hem als boost op mijn board zitten en bevalt prima, maar het is echt geen wonderapparaat waardoor je ineens zoveel beter klinkt. Daarvoor zul je toch een originele Klon moeten kopen voor 2500 euro
    Op Reverb/Marktplaats regelmatig te vinden tussen de 90 en 100 euro, ik vond 150 wat veel voor een simpele boost.
    Gewoon tweedehand kopen en als hij niet bevalt terug op Marktplaats zetten.
    +1. Ik heb de booster ook een tijd gehad. Prima booster, zoals talloze anderen. Het “deken” verhaal is onzin. Ik head hem lange tijd vanwege het prettige formaat.

    De suggestie van de Klon is een hele goede.

    De booster waar ik nog altijd spijt van heb, hem te hebben weggedaan: de Rockett Archer. Die voegde wel iets “magisch” aan de toon toe. Of kijk eens bij de Soulfood.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Tsja, ik ken mezelf, ik ben heel nieuwsgierig naar de EP Booster, kopen is onvermijdelijk, vroeg of laat.

    Ik hoop toch wel wat "magic" te horen....

    Signaal keten is gitaar (2015 USA strat) -> Soulfood --> TS clone Persian Green Screamer (clean setting) --> 5 watt Mooer BM amp. Dat klinkt nu al voller en dikker dan alleen clean de amp in.

    Ik denk eraan om de EP Booster te bestellen, en als het effect maar heel mager is, of wel sterk is maar overbodig, dan stuur ik hem terug. En ik zal Reverb en MP in de gaten houden.

    Ik vraag me nog af, wordt dat enhance effect sterker als het volume hoger staat? Heel veel extra volume heb ik niet nodig. En hoor je het zowel in 0db als +3db mode? Voor zover dat "rondere" ook echt te horen is.
    Laatst gewijzigd door raabje; 14 oktober 2018 om 22:17

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De volumeknop werkt enkel als volumeknop, het is geen dubbele pot zoals bij de SoulFood.
    Het effekt LIJKT meer aanwezig bij meer volume omdat meer volume beter is, zeggen de hersenen.

    De voodoo power van de EP komt vooral omdat er bekende namen aan hingen.
    Er zijn trouwens meer FX pre amps aan wie hoger krachten worden toegeschreven zoals de Boss FA-1 en Korg SD3K (The Edge), de Alembic F2-B (Gilmour), Nocturne (Setzer) en Shaffer-Vega (Angus Young, EvH)
    Zullen er nog een paar zijn, ken niet alles.
    Maar dat zet het een beetje in perspectief denk ik.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 oktober 2018 om 23:21
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht

    De booster waar ik nog altijd spijt van heb, hem te hebben weggedaan: de Rockett Archer. Die voegde wel iets “magisch” aan de toon toe. Of kijk eens bij de Soulfood.
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb de Archer en ook de Soulfood.
    Beide snoepen teveel bas weg en "kwaken".
    Vind de Archer beter klinken op low drive en de SoulFood beter op full drive.
    Geef dan nog de voorkeur dan de Fat drive van RR amps, dat is een blatante Klon kopie (hoe hard R. ook ontkent) en klinkt breder en warmer dan Archer en Soulfood.
    De Tumnus schijnt ook meer bas te hebben en HET klon clone pedaal to have te zijn maar ik ken hem niet.
    Dat gezegd hebbende, de EP heeft nul komma nul iets met een Klon te maken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top