Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 53

Discussie: Pickup op zn kop?

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik heb het element omgedraaid zodat de snaren de schroeven niet raken als je hoog op de toets speelt

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Ik heb het element omgedraaid zodat de snaren de schroeven niet raken als je hoog op de toets speelt
    Euh... Dan staat je element gewoon te hoog?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Yep. Elementhoogte stel je in met de snaren op de hoogste fret ingedrukt. Richtlijn is dan ongeveer 2,5mm snaar - element (polepiece). Hangt een beetje af van element / s.c. of humbucker / wat je fijn vind klinken.

    De afstand moet iig niet veel kleiner zijn, ook i.v.m. stringpull waardoor de gitaar niet goed geïntoneerd is en vals gaat klinken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassmac Bekijk bericht
    Ja, alleen omdraaien is niet erg: citaat uit interview met Seth Lover: And I set the pickups in the guitar with the screws towards the bridge and towards the fingerboard. People wanted to know why did I do that. For decorative purposes! [Laughs.]

    Nog meer over Humbuckers https://reverb.com/news/interview-se...bacons-archive
    Ik heb van hem ook eens gelezen dat hij dat op verzoek van Gibson had gedaan, zodat klanten/gitaristen iets hadden om over te praten...
    En, zoals wij allen weten, dat doen we nog steeds.

    Stringpull is bij een humbucker met zijn indirecte en diffuse magneetveld overigens véél kleiner dan bij een singlecoil met de magneten direct gericht op de snaren. Humbucker kàn dus dichter bij, is meer klank- dan outputbepalend.
    Laatst gewijzigd door piezo; 17 oktober 2018 om 12:46

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Bij mijn gibson is de brugkant van het hals element lager als de halskant van het element ( ik weet niet of dit normaal is) . Als ik het element met de schroeven aan de brugkant zet is het element vlak t.o.v. de snaren. en ongeveer 2.5 mm onder de snaren bij het indrukken bij de hoogste noten .

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Zit de pickupring (dat plastic frame waarin het element zit) dan nog wel correct dan? Of draai je het geheel om? De pickupring is nl. niet voor en achter even hoog.

    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard Pickup op zn kop?

    De ring is bij mijn cu24 gewoon plat. De top loopt evenwijdig aan de halshoek. Omdraaien is dus geen probleem.
    Bij andere prs-en is dat anders. Van het weekend eence bekeken en daar zijn se ringen niet plat


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik heb er een ring met van die schuifjes om de humbucker op 4 manieren te gebruiken deze is inderdaad vlak. vandaar dat het element een beetje naar achter is gekanteld.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ja, mijn fout. Het topic gaat over een PRS en ik post een Les Paul

    Maar het lijkt mij dat ook bij een PRS normaal gesproken de elementen (afgezien van schroefkopjes) parallel aan de snaren lopen.
    Als de snaren op de hoogste frets tegen de schroefkopjes van het element aanlopen staat het element te hoog.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ja, mijn fout. Het topic gaat over een PRS en ik post een Les Paul

    Maar het lijkt mij dat ook bij een PRS normaal gesproken de elementen (afgezien van schroefkopjes) parallel aan de snaren lopen.
    Mijn PRS CE is momenteel even opgeslagen, maar ik zal de humbucker frames eens bekijken, als ie weer uit de koffer is.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top