Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    118

    Standaard Hulp bij thuisversterker

    Hallo gitaristen,
    ik ben hier eigenlijk al een hele tijd niet meer actief geweest. Ik zal mijn in een notendop mijn gitaarverleden verstellen. Ik heb ooit, ik denk 25 jaar geleden mijn eerste gitaar gekocht, gewoon omdat het mij leuk leek. Ik vond het ook inderdaad leuk om aan de snaren te mogen trekken. Ik heb het gitaarspelen mezelf een beetje eigen gemaakt; wat slaggitaar, wat fingerpicking. Ik heb een Eastman AC 320 CE, een LAG met nylon en een Schecter Tempest Custom. Hiervoor heb ik een jaar of wat geleden een Peavey Vypyr 30 aangeschaft. Tsja, in eerste instantie wel enthousiast, t was een bak herrie, maar t klinkt allemaal maar blikkerig en koud en kan ook nog eens kwa geluidsniveau niet op medemens vriendelijk worden gezet... Mijn Schecter staat daarom eigenlijk jaren in de hoek van de kamer mooi te wezen... Zonde, dus ik wil hiervoor eigenlijk een goed versterkertje die lekker klinkt: goede rocksound, wat metall, maar ook een leuke clean. En die op fluisterniveau kan... Ik heb eerlijk gezegd alleen totaal geen verstand van elektrische gitaren en waar het hier om gaat: versterkers. Hebben jullie misschien tips? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Yamaha TRH 5 of 10 en de Boss Katana Mini. De Yamaha klinkt echt goed in de huiskamer.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    +1 voor de Yamaha thr. Op fluisterniveau ga je niets beter vinden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 voor de Yamaha thr 5 of 10. Stereo sound door 2x5 inch speakers. Te gek. Gebruik hem al jaren👍

  5. #5

    Standaard

    Boss katana 50 en 100 kan je tot 0,5 watt instellen.
    Plus iets van 50 pedalen kan je instellen.
    Voor de prijs een koopje.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    multieffect met hoofdtelefoon uitgang en line in om cd speler etc aan te sluiten.
    stiller kan echt niet. ;-)

  7. #7

    Standaard

    De yamaha heeft ook een koptelefoonaansluiting. Maar niet echt nodig want hij kan scheuren op fluisterniveau.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard Hulp bij thuisversterker

    Een blackstar ht1 is ook wel een aanrader. Geen effecten afgezien van reverb maar wel buizen en koptelefoon. En als losse top te combineren met losse speakerkasten. Ik heb er een met een 4x8 kast en dat klinkt echt goed op huiskamernivo.

    Ik heb ook een yamaha thr 5 en die is ook fijn. Vooral omdat ie op batterijen kan en erg compact is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Misschien is het goedkoper om eens met wat pedaaltjes te experimenteren.
    Met juiste pedaal en je versterker heel zacht zou je best een leuke "slaapkamer-metalsound" kunnen creëren.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Met een wat kleiner budget is een Vox modeling ampje ook wel een optie. Ik kocht een paar jaar geleden een Vox AD30VT voor een paar tientjes, en dat ding klinkt best aardig, ik neem hem zelfs regelmatig mee naar repetities. Ook op huiskamerniveau doet ie het erg goed. Dikke aanrader qua bang for the buck, als je tweedehands gaat zoeken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top