Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Echt GAS heb ik zeker niet. Wat ik uiteindelijk zou willen is een makkelijke en voorspelbare manier om mooie geluiden uit mijn gitaar te krijgen. Waar ik dan op uitkom is toch iets van een profiler amp zoals een Kemper op een goed cabje. Gitaar rechtstreeks erin, of hooguit een wah / expressiepedaal en stagetuner ofzo, klaar.
    Bij makkelijk denk ik nou niet direct aan een profiler ding. Geen situatie is hetzelfde, en even de instellingen een klein beetje bijstellen in 20 patches is niet makkelijk. Makkelijk is een goeie basisamp en een klein pedalboard met goeie pedalen. En heel veel oefenen. Het beste geluid komt voort vanuit techniek, een goeie setup kan je daar hoogstens een klein beetje mee helpen.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 12 oktober 2018 om 12:00
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Maar om te beginnen is het vervangen van die Zoom wel een stap in de goeie richting. Ik zou zelf kiezen voor losse pedalen, maar er zijn ook best goeie multi-fx's op de markt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Goede suggesties en gedachten! Ik speel nog even lekker door met wat ik heb. Misschien een keer richting de betere pedaaltjes gaan. En wie weet een keer een LP of SG, of Yamaha Revstar, of een Ibanez S or RG. Dank allemaal!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Bij makkelijk denk ik nou niet direct aan een profiler ding. Geen situatie is hetzelfde, en even de instellingen een klein beetje bijstellen in 20 patches is niet makkelijk. Makkelijk is een goeie basisamp en een klein pedalboard met goeie pedalen. En heel veel oefenen. Het beste geluid komt voort vanuit techniek, een goeie setup kan je daar hoogstens een klein beetje mee helpen.
    Daar hebben ze de master eq voor uitgevonden Kim
    Maar zonder dolle... hoewel het wat minder 'instant' is dan een amp heb je wel direct een aantal goede effecten tot je beschikking waar je uit kan testen. In mijn tijd met buizenversterker en losse pedaaltjes heeft het me wel wat tijd gekost om bijv. een goede delay te krijgen en dat is met een Kemper een fluitje van een cent. En gedeelde eq (als je dat hebt op je amp) is ook een aardige beperking.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top