Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard Wat is een logische volgende stap in mijn gear?

    Suggesties gezocht!

    Ik speel in een popschoolbandje op een Yamaha Pacifica 212 VQM. Meestal plug ik daar in een Fender Champion 100. Bij uitvoeringen zetten ze daar een microfoontje voor. Effecten haal ik voornamelijk uit een Zoom G1Xon. Voornamelijk slaggitaar, hier en daar een solootje. Dus recreatief / hobby, maar wel af en toe een uitvoering / optredentje.
    Thuis heb ik verder een G&L Tribute Asat Special, een akoestische (Ayers ACSOL-FE), en een heel goedkoop basgitaartje van Fazley.
    Als versterker heb ik thuis een Boss Katana 50, bevalt me goed, geluid is prima en hij kan thuis lekker zacht. Ik heb verder de volgende effectjes: een Marshall Bluesbreaker II, een Hotone Skyline Comp, en een Valeton Coral Chromatic Tuner.
    Thuis speel ik voornamelijk mee met Spotify, voor de lol of om te oefenen voor de band. Nooit echt heel luid, vind ik niet kunnen ivm overlast.

    Muziekgenres: pop, classic rock (Fleetwood Mac enzo), soms wat slide (o.a. The One van Blackbird).

    Het meeste wat ik heb is relatief goedkoop. Het bevalt me allemaal prima, maar er is natuurlijk volop ruimte voor verbetering. Een mooiere versterker ligt misschien voor de hand maar met de popschool ga ik die waarschijnlijk niet inzetten, dus daar heb ik dan alleen thuis plezier van. En dan moet het zacht kunnen. Verder heb ik een hekel aan brom en ruis.

    Wellicht iets van een telecaster waar ik ook slide op kan spelen? Dus relatief platte hals en dan hoge actie? Of misschien iets met twee humbuckers? (of een tele met twee humbuckers?). Of gewoon een wat betere stratocaster? of nog iets anders?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Gefeliciteerd, you got your base covered.
    Dat betekent dat je nu iets voor jezelf mag kopen. Dus dan zou ik de boel juist niet rationeel benaderen, wat je nu doet, maar wachten totdat je tegen iets aanloopt dat tegen je fluistert neem me, nu... doe het...

    En dan zeg je, sure baby!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Mijn eerste gedachte; deze man heeft z'n eerste GAS

    Geniet er van

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ik zou eens wat betere strats gaan proberen en kijken of je zelf het verschil merkt/ het waard vindt.

    Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je een eigen versterker kan meenmen naar die popschool dan haal je uit een klein buizenversterkertje echt een wereld geluid vergeleken met een fender transistor amp. Denk aan een fender blues junior , bassbreaker 15 of een vox ac15 ofzo.

    Good luck man!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je hebt je setup met die katana prima voormekaar vind ik.
    Kun je zelfs mee optreden als je goed uitversterkt wordt.
    Ga je in de (kleinere) buizenamps wordt het voor thuis gauw veel tw luid, zelfs een 5 wattertje kan dan thuis al te hard zijn.
    Ook klinken die kleinere buizenamps pas echt lekker als ze goed open kunnen.
    Gewoon zo laten lijkt me...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank voor deze positieve reacties! Ben ook best blij met mijn keuzes binnen dit budget, qua prijs/kwaliteit vind ik ook dat er weinig op aan te merken is! Ik ga het niet haasten. Het lijkt me prachtig hoor, een mooie Fender strat bijvoorbeeld. Maar haal ik daar wel genoeg uit als ik hem gebruik met deze categorie versterkers en effecten? Het liefst zou ik natuurlijk alles op een hoger niveau brengen en een gitaar van 1500 euro, een versterker van 1500 euro en voor 800 euro aan effecten uitgeven. Maar zo makkelijk geef ik geen centjes uit.
    Sommige gitaristen bij de popschool hebben wel echt een mooi geluid, viel me op bij uitvoeringen, ik zal eens vragen wat zij gebruiken en hoe ze dat aanpakken binnen de setting van zo'n popschool.
    Nogmaals dank voor de reacties, jullie maken het nog leuker zo!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Katana is voor thuis inderdaad prima. Hier speelt kirk fletcher op een katana 50, nou prima toon haalt die eruit.

    https://www.youtube.com/watch?v=WGw68uCu4Bs

    Voor de rest zit tone toch met name in de vingers en hoe je je amp/gitaar inregel qua eq

  8. #8

    Standaard

    Wat pepe zegt
    Vb toen ik 1 van m'n eerst gitaarkes kocht kon ik kiezen tussen 2 gitaren ,prijs geen verschil.
    Verkoper vertelde me dat gitaar a de betere was , een stuk beter, toen diep in het hartje en later zeker ,wist ik dat hij gelijk had maar tjee wat vond ik dat ding lelijk.
    Dus puur voor de looks kocht ik gitaar b. Nooit een moment spijt gehad
    Btw
    Miskopen zijn imo de beste manier om gear kennis op te doen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Katana is voor thuis inderdaad prima. Hier speelt kirk fletcher op een katana 50, nou prima toon haalt die eruit.

    https://www.youtube.com/watch?v=WGw68uCu4Bs

    Voor de rest zit tone toch met name in de vingers en hoe je je amp/gitaar inregel qua eq
    Dat soort gitaristen hebben weinig nodig om goed te klinken

    Ik vind de sound hier wel moeilijk te beoordelen aangezien hij akoestisch net zo luid is als op de versterker.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik weet niet in hoeverre je tevreden bent met je sound en de feel van je gitaar. Maar wanneer je dat bent dan zou ik op gitaargebied in elk geval niets veranderen. Voor slide ligt dat misschien anders. Voor slide zou je ook een goede lapsteel erbij kunnen kopen.

    Wat versterking betreft zit je live met die Champion 100 volgens mij goed. Een prima versterker naar mijn mening. Ik vind die Zoom helemaal niks maar dat ben ik. Er zitten wel heel veel sounds in en als jij hem wel mooi vindt zou ik ook dat niet veranderen.

    Ik zou me vooral bezighouden met de ontwikkeling van je gitaarspel. Een duurdere gitaar speelt niet altijd lekkerder en qua klank is het ook niet altijd een verbetering. Sterker nog eigenlijk speelde de eerste Fender die ik had beroerder dan de low budget gitaar waar ik op begonnen ben. Verwacht dus geen wonderen met een duur instrument van een bekend merk.
    Wanneer je echt een beroerde instapgitaar hebt kan het wel veel verschil maken maar die Pacifica's zijn prima.
    Laatst gewijzigd door Brad; 10 oktober 2018 om 16:28

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top