Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    De feel van mijn Pacifica vind ik heerlijk. Sound op zich ook. Ik pak hem vaker dan mijn 2x zo dure G&L omdat hij in de band gewoon beter tot zijn recht komt. De G&L is ook fijn maar omdat ik in de band mijn Pacifica gebruik krijgt de G&L heel wat minder uurtjes speeltijd (helaas).

    Ja die Zoom is wel voor verbetering vatbaar. Maar ik wil wel iets voor mijn voeten hebben liggen. Ik zat te denken aan een upgrade maar goeie losse effecten is wel meteen een grote stap. Een Mooer Red Truck of zoiets zou misschien wat kunnen zijn. Of gewoon een goede overdrive en het daarbij houden (welke?). Die Marshall Bluesbreaker II vind ik nauwelijks te doen, zo moeilijk om daar het geluid uit te krijgen dat ik zoek. Dus het moet er een zijn die dat wat makkelijker maakt. En dan de ingebouwde reverb / delay van de versterker gebruiken.
    Laatst gewijzigd door twoerd; 10 oktober 2018 om 16:55

  2. #12

    Standaard

    Mijn tips zijn waardeloos, zowel de Nederlandse als Engelse, maar ben wel benieuwd naar wat je gaat doen.
    Voor zover ik het goed begrijp wil je iets van Fendet stijl gitaren maar als je humbuckers wilt, kan je ook richting de les paul denken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Pacifica is prima. Dus iets totaal anders voor erbij? PRS se? Epiphone sheraton? Het zijn maar suggesties.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ibanez?? ...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je gebruikt de pacifica het meest, maar hebt ook nog een g&l, die je theoretisch ook meer zou kunnen gebruiken. Maar eigenlijk geeft het aan dat je tevreden bent met (en over) de pacifica. Dus waarschijnlijk ook niet echt GAS voor een gitaar.
    Ik bespeur eigenlijk helemaal geen GAS.
    Ik sluit me aan bij pepe, lekker laten sudderen, en dan opeens weet je wel een keer wat je daadwerkelijk wilt vervangen of toevoegen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Echt GAS heb ik zeker niet. Wat ik uiteindelijk zou willen is een makkelijke en voorspelbare manier om mooie geluiden uit mijn gitaar te krijgen. Waar ik dan op uitkom is toch iets van een profiler amp zoals een Kemper op een goed cabje. Gitaar rechtstreeks erin, of hooguit een wah / expressiepedaal en stagetuner ofzo, klaar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Klinkt goed.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Digitech Trio+, of een looper, en/of een drumcomputertje zijn leuk om mee te oefenen en eigen nummers te maken. Of een Zoom H2 field recorder? Ik zou het zelf daar zoeken, als ik toch wat wil kopen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Echt GAS heb ik zeker niet. Wat ik uiteindelijk zou willen is een makkelijke en voorspelbare manier om mooie geluiden uit mijn gitaar te krijgen. Waar ik dan op uitkom is toch iets van een profiler amp zoals een Kemper op een goed cabje. Gitaar rechtstreeks erin, of hooguit een wah / expressiepedaal en stagetuner ofzo, klaar.
    Met de Boss Katana kom je al een heel eind, want je hebt een hoop effecten aan boord en de Katana klinkt best volwassen voor een amp in deze prijsklasse. Dus wat mis je precies? Wil je een betere gitaar (Ik vind de Pacifica's echt wel waar voor hun geld), zoek je een betere sologeluid etc?
    Als je dat kan definiëren, kun je gerichter gaan zoeken.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 11 oktober 2018 om 23:23
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20

    Standaard

    Tja, uit die Katana kun je ook prima geluiden halen hoor... Denk niet dat je met een kemper oid (meteen een partij geld ook!) opeens veel beter gaat klinken. Je moet gewoon zorgen dat je een paar default fijne geluiden hebt geprogrammeerd zodat je daar snel tussen kunt switchen, je kan een hele hoop met die katana's maar het hoeft niet.

    Ik heb gewoon het redeijke standaard cleane kanaaltje, wat reverb er overheen en dat is mijn standaard geluid. Wil je wat meer distortion zet je het kanaal op crunch of zet je een booster aan, het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Als je daar geen 'goed geluid' uit kan halen gaat dat met een andere amp niet opeens wel lukken

    Als je aan vervanging van je Zoom toe bent kun je denken aan een Boss GT-1 of een Zoom G3Xn, beiden zo'n 150 euro geloof ik en lijken redeijk op elkaar. Zit in allebei ook een looper (bij de boss wat makkelijker in te zetten dan bij de zoom) en qua geluid is het persoonlijk, geloof dat 'men' de zoom over het algemeen wat beter vind klinken maar is ook een kwestie van smaak. Maar eigenlijk zit veel van wat je met die pedaaltjes kan ook in je Katana (weet alleen niet, kon de katana50 nou ook de GA-FC aan? Zo niet is het qua bediening wel een plus via een multifx).

    Je kan daarnaast nog denken aan een LP of SG model gitaar? Een compleet ander 'soort' gitaar dan je nu hebt en ook heerlijk qua afwisseling en geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top