Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Florian72 Bekijk bericht
    Bij mijn Fender heb ik een SD humbucker single coil size als brugelement. Dit klinkt nog steeds braaf. Ik mis het rauwe wat ik met een Luke wel kan krijgen. Daarnaast heb ik ook nog een Maybach T54 met Amber pickups. Die hebben wel weer dat rauwe. Nu kan ik in mijn Fender strat wel Amber pick ups zetten maar dan staat de MM Luke stof te happen. Das dan ook wel weere jammer. Suhr vind ik weer te duur.
    Wacht ff... je had toch fysieke problemen met het spelen op je Luke en de bouwkwaliteit van de Fender viel je tegen. Dat eerste betekent sowieso stofhappen of opruimen, dat laatste los je niet op met andere pups...

    En MM en Suhr schelen budgettair niet zo veel. 2e hands moet een Suhr voor 1500-1700 lukken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    En MM en Suhr schelen budgettair niet zo veel. 2e hands moet een Suhr voor 1500-1700 lukken.
    Serieus?
    Ik ben al ff op zoek naar een superstrat, maar een Suhr voor dat bedrag ben ik nog niet tegengekomen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Florian72 Bekijk bericht
    Ik wil mijn Luke 2 Emerald Green PDN erop inruilen. Misschien dan nog EURO 200 - 300 erbij als dat nodig is en dan moet het wel ophouden. De Stradovari S61 heeft volgens mij 21 frets. Het liefst zou ik er 22 hebben.
    Klopt die heeft inderdaad 21 frets, ik heb het net ff nageteld 😆
    Amber pick-ups zijn ook los te bestellen online:

    https://www.ampsguitar-shop.com/amber-pickups

    Daar zitten leuke setjes bij.
    Dus die kan je zo in je strat lepelen.
    Verder ben ik het met Dennis eens dat die Luke verre van rauw klinkt. Strak, middy, mooi rond in de leads, maar geen agressieve vintage tone met belletjes.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Serieus?
    Ik ben al ff op zoek naar een superstrat, maar een Suhr voor dat bedrag ben ik nog niet tegengekomen.
    Ik wel, de S1 met basswood body ben ik vorig jaar op Mp voor 1500 tegen gekomen. De alder bodied strats zijn inderdaad duurder, zelfs tweedehands boven de 2K.
    Je moet een beetje mazzel hebben om ze voor onder de 2K te kunnen kopen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah, ok.

    Ik kijk meer naar de Modern Pro en zo, maar blijft bij kijken
    De satin reeks zou nog kunnen voor dat geld tweedehands, maar die zie je niet zo veel.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ibanez AZ prestige misschien een optie? Mooie specs in ieder geval.

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Ik weet niet precies welk model de SD humbucker was. Je kunt alle pooltjes nog zien en het kostte destijds iets van 80 euro. Het geluid is meer een high output single coil dan een humbucker.
    Wat betreft mijn set up heb ik een Fender Blues Junior 3, MXR 78 distortion, Budda OD en een Behringer Delay. Ben maar een gewone huis, tuin en keuken gitarist. Mijn Luke en de Maybach klinken er prima door. De Fender American Standard speelt op zich goed maar je merkt het verschil in kwaliteit en het OD geluid valt tegen. Misschien moet ik het brugelement in de Fender vervangen en klaar...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    agressieve vintage tone met belletjes.
    Soort van trash metal in de christmas remix?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik wel, de S1 met basswood body ben ik vorig jaar op Mp voor 1500 tegen gekomen. De alder bodied strats zijn inderdaad duurder, zelfs tweedehands boven de 2K.
    Je moet een beetje mazzel hebben om ze voor onder de 2K te kunnen kopen.
    Dit strat type is gewoon alder, nieuw 2444 dus moet gebruikt wel lukken voor 1700 toch... moet er wel ff één voorbij komen natuurlijk 😉

    https://www.tfoa.eu/nl/suhr-suhr-cla...-maple-mn.html


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Florian72 Bekijk bericht
    Ik weet niet precies welk model de SD humbucker was. Je kunt alle pooltjes nog zien en het kostte destijds iets van 80 euro. Het geluid is meer een high output single coil dan een humbucker.
    Wat betreft mijn set up heb ik een Fender Blues Junior 3, MXR 78 distortion, Budda OD en een Behringer Delay. Ben maar een gewone huis, tuin en keuken gitarist. Mijn Luke en de Maybach klinken er prima door. De Fender American Standard speelt op zich goed maar je merkt het verschil in kwaliteit en het OD geluid valt tegen. Misschien moet ik het brugelement in de Fender vervangen en klaar...
    Op m'n SSS avri strat met standaard pups ('57/'61?) gebruik ik nog wel eens standje 4 (brug + mid) om een dikker solo geluid te krijgen. Op m'n 'superstrat' zitten 2 overwound Fender SS waar de OBL500 bij de brug weer erg goed bij past. Maar uiteindelijk moet je ook de sound en dus ook de charme van een bepaalde gitaar kunnen waarderen.... vind ik dan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top