Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard Musicman Cutlass SSS vs Luke

    Afgelopen jaar heb ik mijn linker duim gebroken en sindsdien heb ik moeite met het halsprofiel van mijn MM Luke 2. Te dun en V- shape doet pijn. Het profiel van mijn Fender American Standard uit 2006 is prettiger maar de geluids en built kwaliteit van de MM Luke is duidelijk beter. Nu heeft een gitaar winkel hier in Zuid Duitsland (waar ik woon) een Cutlass SSS staan. Deze heb ik nog niet bespeeld. Is dit een mogelijke optie? Wat zij de ervaring met het hals profiel en de pick ups wanneer deze 2 gitaren vergeleken worden? Zijn er nog andere alternatieven?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik meen dat de Curtlass ook een v-shape hals heeft.
    Wil je weer Musicman, is de silhoutte de enige optie. Die heeft een c-shape zoals je Fender.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Ik heb ook wel eens gekeken en volgens mij zitten die MM's in de meeste gevallen (de Petrucci bijv. niet) allemaal op de 41,3 mm en een strat op 42 mm topkambreedte. Dan kan je denken, jongens, 0,7 mm (bij de topkam)... waar lullen we over. Maar dat is dus echt een zeer goed merkbaar verschil. Naast de vorm van de hals is de breedte ook bepalend voor de vorm die je hand aanneemt over de hals. Ik heb zelf 2 Luke's (en ooit nog een LIII gehad) en vind de V nou niet super scherp. Dus of de vorm alleen al werkt voor je of dat je ook echt de breedte nodig hebt kan je alleen zelf achter komen.

    Ik heb ook een Sillhouette gehad en die vond ik met name verder op de hals wel forser worden. Waar op de hals ervaar je nu de meeste problemen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb een Luke gehad (weggedaan vanwege oa de hals waar ik toch niet aan kon wennen), en heb nu nog een silhouette special, een Reflex en een Morse Y2D.

    Reflex heeft een gemeten topkambreedte van 41,8mm, met een E-e van 34,8mm.

    De Reflex heeft de meest forse hals van de drie, die heeft iets dikkere "schouders" of zo.

    Wel kan ik zeggen dat de neck vorm van de silhouette niet gelijk is aan die van een 2006 american standard fender, de silhouette is veel gestroomlijnder / minder plomp, zonder dunner te zijn.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Ik heb vooral problemen met het spelen van akkoorden in de positie 1 - 5. Solo heb ik geen probleem.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Wat staat je het meest tegen bij Fender? Er zijn natuurlijk wel wat alternatieve voor handen die wat meer richting een 'standaard' stratocaster gaan zoals bijvoorbeeld een Suhr.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Bij mijn Fender heb ik een SD humbucker single coil size als brugelement. Dit klinkt nog steeds braaf. Ik mis het rauwe wat ik met een Luke wel kan krijgen. Daarnaast heb ik ook nog een Maybach T54 met Amber pickups. Die hebben wel weer dat rauwe. Nu kan ik in mijn Fender strat wel Amber pick ups zetten maar dan staat de MM Luke stof te happen. Das dan ook wel weere jammer. Suhr vind ik weer te duur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Een Maybach Stradovari s61? Amber pick-ups, heb deze strat zelf ook. Bruut rauw ding.
    Ik weet niet wat je budget is maar nieuw kosten ze 1700-1800.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Ik wil mijn Luke 2 Emerald Green PDN erop inruilen. Misschien dan nog EURO 200 - 300 erbij als dat nodig is en dan moet het wel ophouden. De Stradovari S61 heeft volgens mij 21 frets. Het liefst zou ik er 22 hebben.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Even voor mijn beeldvorming.
    Welke SD single sized humbucker heb je het over?
    Ik ben met je eens dat het anders is dan een fullsize humbucker, maar een hotrails bv is niet echt braaf.

    Wat bedoel je met het rauwe van de luke?
    Ik vind die juist best netjes/strak klinken. Of is het een bepaalde output ofzo, die icm met de rest van je setup een rauwe sound geeft?

    Ik zou zeker eens een silhouette (special) proberen.
    De luke is flink duurder, dus qua bijleggen moet dat goedkomen. Als je inruilt op een gebruikte silhouette krijg je ervzelfs geld bij

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top