Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bij de Fender standard ligt dat denk ik mede aan de pickups. Een Blues Junior III is ook niet echt een ideaal platform voor OD-pedalen icm met een strat. Ik heb er eentje gehad. Zodra je de master een beetje opendraait, is het treble-beheersing geblazen. Ook met de fat-knop aan. Ik heb nog nooit zoveel mijn tonepot moeten gebruiken. Het ligt mi aan de versterkeropbouw, het formaat en aan de speaker.

    Ik heb net nog met éé'n van mijn bandjes gerepeteerd op beheerst volume, dus OD-pedalen > clean channel van mijn Orange Rockerverb 50 MKI head + 1x12 ported cab. OD-pedaal is een Suhr Eclipse, gitaar een MXG swampash strat met Bare Knuckle Crawler en twee Irish Tours. Zelfs met de brughumbucker gesplit, dus enkelspoels, heb ik een vette rocksound.

    Trouwens, de Crawler kan ik voor elke non-basswood/mahonie superstrat aanraden, behalve als je metal speelt, want de Crawler is toch meer een uber-PAF met een voor metal te softe bassrespons.

    Btw, ik vind Suhrs erg fijn spelen. Een vriend van me heeft een Modern, een geweldige plank met een superfijne neck. De Suhr tele's vind ik persoonlijk helemaal te gek, maar dat kan Bruin nu ff niet trekken. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Heb vorige week mijn MM Luke ingeruild voor een MM Cutlass SSS. Het halsprofiel speelt veel prettiger. Het geluid van het hals en middenelement klinken clean erg goed over de Fender Blues Junior. Bij gebruik van overdrive op het brugelement moet ik de toon sterk terugdraaien. Voor de rest een erg goede en pretig bespeelbare gitaar.

  3. #23

    Standaard

    Gefeliciteerd. Mooi dat je een oplossing gevonden hebt.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Dan blijft nu nog de uitdaging om een goed OD pedaaltje te kopen of een andere versterker dan mijn Fender BJ3 die ervoor zorgt dat naast het clean ook een goed overdrive/distortion geluid heeft.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Icm jou fender amp zou ik proberen om een fulltone ocd versie 4 te scoren. Ideale combi is mijn ervaring.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Waarom koop je niet gewoon een betere Fender strat voor dat geld ipv een Cutlass?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Voor dat geldt (2400 voor de cutlass) een betere fender strat?
    Hoezo is die curlass minder dan elke andere Fender? Lijkt me een beetje een aparte suggestie...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat ie beter of slechter is dan een Fender. Maar het blijft gewoon een strat cloon natuurlijk. Dus als je die strat sound zoekt kun je misschien net zo goed zoeken naar een Fender in dezelfde prijscategorie.

    Betere Fender in de zin van 'beter dan de Fender die hij al heeft'.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2010
    Locatie
    Rosenheim, Duitsland
    Berichten
    23

    Standaard

    Hoi, ik heb nog nooit op een Fender van 2000 euro gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. De Cutlass SSS is volgens mij een model uit 2016/2017 met een rosewood neck. Ik heb er 1900 euro voor betaald. De stainless steel frets en de hoogte ervan maken de bendings wel erg makkelijk. Silent circuit is leuk om te hebben maar voorheen stoorde de brom mij niet. Ik vind het in ieder geval een erg prettig bespeelbare gitaar en daar was het mij om te doen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    en qua sound? hoe is hij in vergelijking tot de Fender die je hebt? Klinkt ie meer of minder typisch strat-achtig dan de Fender?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top