Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

    Die brug zit los op de top en er zit geen versterking onder de top onder de brug. .
    Dat geld voor een hele hoop gitaren die door de fabriek al standaard met een bigsby worden geleverd...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    http://www.letstalkguild.com/ltg/showthread.php?180785-Aristocrat-with-Bigsby

    Hier nog een link naar het topic ivm de guild aristocrat en bigsby. De problemen ivm de hoek van de snaren en de b3 en b7 bigsby worden ook vermeld.

    Een van de deelnemers is Walter Broes van the guitar bar en die weet echt ook wel één en ander over Guild....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    https://youtu.be/IKF8M72h_4k

    Hier nog een filmpje met vergelijkingboude Aristocratvmet bigsby vs Newark versie

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik geloof direct dat het met succes is uitgevoerd. Ik heb echter zo veel van die bakken terug zien komen met loslatende bracing en zelfs gebarsten tips dat ik het absoluut niet adviseer omdat die bigsby te zwaar is.

    Als je naar een gitaarbouwer zou gaan en hem vraagt 2 kleine posts te installeren onder de tune o magic brug, en dan de bigsby installeert, dan ben je helemaal safe. Zou hem hooguit 2 uurtjes moeten kosten en wat esdoorn uit de afvalbak want zo groot hoeft het echt niet te zijn (duim grootte). Ja, de tone verandert iets, maar dat doet 't toch al door de bigsby.

    OH, en doe jezelf een lol, neem een Duesenberg trem. Die dingen zijn zoveel fijner... Stabieler, iets lichter, minder geklooi met snaren opleggen. En iets goedkoper.

    [IMG]https://www.tonefactory.nl/media/catalog/product/cache/2/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/d/tdr1n_720x600.jpg[\IMG]

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Oh, die steunposts hoeven niet verlijmd te worden. Als je de b3 erop zet, vallen. De montage gaatjes in de zijkant waarschijnlijk weg achter het montageplaatje van het originele staartstuk, mocht je 'm ooit willen verpatsen. Die 2 blokjes vis je er zo uit van binnen en klaar. Terug in originele staat.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

    OH, en doe jezelf een lol, neem een Duesenberg trem. Die dingen zijn zoveel fijner... Stabieler, iets lichter, minder geklooi met snaren opleggen. En iets goedkoper.

    [IMG]https://www.tonefactory.nl/media/catalog/product/cache/2/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/d/tdr1n_720x600.jpg[\IMG]
    ik zat ook aan zoiets te denken, misschien vloeken in de kerk en er blijkt nog een andere versie te zijn,
    https://www.thomann.de/nl/duesenberg...rome_tm85c.htm


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Andermaal bedankt voor all tips. Ik lees alles met aandacht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.346

    Standaard

    Ik vind zo een Dues trem ook wel smakelijk, als dat eenvoudiger / safer is zou ik 't er niet voor laten.
    Sowieso mooie gitaren.
    Meen mezelf toch ook te herinneren Dearmond versies ervan met Bigsby gezien te hebben.


    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je wil geen Bigsby omdat je de best ter wereld werkende trem wil, je wil een Bigsby omdat het een Bigsby is.
    Dat betekent, geen duikvluchten en een beetje haspelen met snaren opzetten. Het betekent ook cool looks en een harmonische vibrato alsof er engeltjes een kudde koeien opdrijven.
    De Duesenberg trem heeft mijn sympathie, dat wel.

    Over de zwakke top:
    De Aristrocrat is geen hollow body, het is chambered (correct me if I am wrong) en de top is dus geen issue

    Stel dat ie full hollow zou zijn zoals mijn Gretsch, 225 en 330, dan is het probleem niet het gewicht van de Bigsby maar de top bevestiging voor het schroefje dat de boel weerhoud van zijdelings schuiven. Dan is een oplossing een blokje aan de binnenkant verlijmen maar enkel voor dat schroefje.
    De top van de gitaar lacht om het gewicht van de bigsby, daar kan je op gaan staan (zou ik niet doen)

    Maar is dus niet full hollow. En een ToM kan enkel als daar minimaal een soundpost zit want net zoals een Bigsby, 3 of 5 lagen fineer is sterk maar tricky om daar schroeven in te draaien.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 oktober 2018 om 11:44
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Door heen de "geschiedenis" is het wel wat veranderd qua uitbgebrachte modellen maar volgens mij is de M75 uit de newark reeks wel degelijk hollow . De bluesbird is chambered.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top