Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Burny gitaren

  1. #1

    Standaard Burny gitaren

    Beste medegitaristen,

    Iemand hier de nieuwere moddelen van Burny al geprobeerd?
    Ben op zoek naar een betaalbare les paul rond de 600 euro.

    Over de oudere Burnys zijn veel lovende woorden te vinden op internet, maar helaas niet over de nieuwe modellen.
    Ik heb ze gezien op internet bij muziekhuis Souman.

    Is het de moeite waard om ze te proberen, komen ze dichter bij de Epiphone of bij de Gibsons?
    En hoe waardevast zijn deze gitaren? (verwacht ik niet al te veel van...)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik kom regelmatig bij Souman en die Burny’s ook mogen bekijken. Hele degelijk gebouwde les Pauls.
    De rest is smaak qua sound, halsprofiel en gewicht.
    Prima koop maar verwacht geen hoge restwaarde als je ze verkoopt omdat ze die vintage vibe van de oudere Burny’s nog niet hebben. Dat zal de toekomst uitwijzen.
    En Ard is een fijne gast die je prima adviseert en je alle tijd krijgt te testen. Lekkere koffie ook daar, zeker een middagje goed toeven daar👌

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een Tokai. Zitten volgens mij met ongeveer dezelfde prijs/mojo. Als je ook wilt kijken naar andere halsprofielen is ESP/LTD Eclipse ook wel een optie. Zijn ook genoeg uitvoeringen met Seymour Duncan's erin, en geen actieve elementen.

    Een tweedehands Gibson Les Paul Studio moet rond die prijs ook wel te doen zijn.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waardevast is het pas als je tweedehands koopt en voor dat geld koop je na wat zoekwerk al wel een Gibson of een oude Greco. Tegenwoordig worden Burny's trouwens bij Yako in Taiwan gebouwd en da's een behoorlijk goede fabrikant.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ok bedankt, ik vroeg me net af waar ze worden gebouwd tegenwoordig. Iemand bij mij in de buurt heeft een Burny ES175 kopie te koop, best wel een lekkere gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Suhr heeft hun Rasmus lijn bij Yako laten bouwen dat zou wel wat over de kwaliteit moeten zeggen. ES175 is wel wat anders dan een Les Paul....
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 31 oktober 2018 om 18:41

  7. #7

    Standaard

    Gibson Les Paul Studio geen optie? Heb zelf een paar jaar terug een 2010 studio voor 500 overgenomen en volgens mij zie je over het algemeen tussen de 500-600... Heerlijke gitaar.

    Niet zo fancy als de meer high end varianten, dus als de looks een belangrijk onderdeel van je keuze vormen is een Burny wellicht een betere optie, maar qua gevoel en geluid dikke prima. Heb ook een traditional, maar heb nou niet het idee dat die de studio wegblaast zeg maar...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Ietsjes meer geld neerleggen en je vindt al snel een vintage Burny Les Paul uit de jaren '80. Dat zijn topinstrumenten! Met de nieuwe heb ik helaas geen ervaring, maar volgens mij heeft het weinig te maken met de oorspronkelijke Burny gitaren.

    Ik heb die van mij laatst voor EUR 600 kunnen kopen (uit '83), maar vaak gaan ze voor wat meer weg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top