Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Inderdaad, die link is niet van toepassing zie ik nu, het is een open voicing met de open A als grondtoon. De benaming in de laatste post is de goede. Sorry Mike. 7988 is een mineur7 akkoord. En 7788 is een mineur7/11. Er zit wel een terts in dus is het inderdaad een mineur7 met een toegevoegde 11. een Mineur7/11 dus.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 oktober 2018 om 15:56

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Inderdaad, die link is niet van toepassing zie ik nu, het is een open voicing met de open A als grondtoon. De benaming in de laatste post is de goede. Sorry Mike. 7988 is een mineur7 akkoord. En 7788 is een mineur7/11. Er zit wel een tets in dus is het inderdaad een mineur7 met een toegevoegde 11. een Mineur7/11 dus.
    AAAAAAAAAAAAAAARGH!

    Of je bent echt een super troll, of.....

    Man man man wat een onkunde.

    EDIT: even voor de duidelijkheid, je praat weer poep.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Je eindigt op een G. Als dat de toonsoort is is je akkoord een D7 met een g als voorhouding voor de fis. Je mag het een D7sus4 noemen.
    Wanneer je er van uitgaat dat de D de grondtoon is dan klopt dat. Wanneer je ervan uitgaat dat de A de grondtoon is dan is het een Amineur7/11

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wanneer je er van uitgaat dat de D de grondtoon is dan klopt dat. Wanneer je ervan uitgaat dat de A de grondtoon is dan is het een Amineur7/11
    Gast ga weg uit dit topic. Puhlease. Met je majeur. En je mineur. En geen dominant noemen. En je 7/11.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wanneer je er van uitgaat dat de D de grondtoon is dan klopt dat. Wanneer je ervan uitgaat dat de A de grondtoon is dan is het een Amineur7/11
    Occham's scheermes. Het akkoord waar je lang op blijft hangen om vervolgens op te lossen naar de tonica is de dominant, niet de subdominant.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    In de context van het geheel dat Mike speelt klopt het inderdaad wat jij zegt. Op zichzelf staand of in een andere context zou het ook een mineur7/11 kunnen zijn.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 oktober 2018 om 16:52

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Je eindigt op een G. Als dat de toonsoort is is je akkoord een D7 met een g als voorhouding voor de fis. Je mag het een D7sus4 noemen.
    Ah, dat maakt sense. Ik dank u! .

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    En dus *geen* DMAJ7sus4. Maar goed, het kan van alles zijn, in diverse maten van waarscijnlijkheid. Hangt af van de functie en de progressie eromheen.
    Ja , dat ik begrijp ik nog. Ik komt er wel met die theorie, kleine stapjes . Thanks voor de reacties allen!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Inderdaad, die link is niet van toepassing zie ik nu, het is een open voicing met de open A als grondtoon. De benaming in de laatste post is de goede. Sorry Mike. 7988 is een mineur7 akkoord. En 7788 is een mineur7/11. Er zit wel een terts in dus is het inderdaad een mineur7 met een toegevoegde 11. een Mineur7/11 dus.
    Say what? geloof ik is dit stukje in g , D7sus4 kan ik begrijpen. Dit niet echt :P. Toch bedankt voor je input!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Hoi gitaarvrienden,

    ik kwam laatst het onderstaande akkoord tegen in een neo soul stukje in g. Zie dit filmpje (frets 7788 vanaf de d snaar richting de hoge e snaar)

    https://www.youtube.com/watch?v=toAq5u5Ms0k

    Weten jullie wat voor akkoord dit is? en misschien ook hoe ik daar zelf achter kan komen :P ? Is daar niet een handige app of website voor?

    mvg,
    michael
    Een jazzakkoord


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top