Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Wat is dit voor akkoord?

    Hoi gitaarvrienden,

    ik kwam laatst het onderstaande akkoord tegen in een neo soul stukje in g. Zie dit filmpje (frets 7788 vanaf de d snaar richting de hoge e snaar)

    https://www.youtube.com/watch?v=toAq5u5Ms0k

    Weten jullie wat voor akkoord dit is? en misschien ook hoe ik daar zelf achter kan komen :P ? Is daar niet een handige app of website voor?

    mvg,
    michael

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dat kan van alles zijn. Nou lopen er hier een paar types, nou ja, eigenlijk eentje in t bijzonder hihi, rond die gelijk roepen wat voor akkoord dit wel niet is, maar t kan echt van alles zijn. Je zou de akkoorden van t gehele nummer moeten posten om een zinnig antwoord te krijgen

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zat fout ik ga even kijken welk akkoord het wel is. Ik dacht te zien dat je 6788 pakte ipv 7788. Zie mijn volgende post met de juiste akkoord benaming.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 oktober 2018 om 15:16

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Oh nee daar zul je m net hebben. Please, whatever he posts, IGNORE IT. 100% serieus. Dit akkoord kan van alles zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    @Brad: er van uitgaande dat ik niet op jouw negeerlijst sta en jij dit dus leest: ga alsjeblieft geen akkoordbenaming posten oké? Jammer dat alterman zich zo druk maakt over PMs, hij zou zijn niet onaanzienlijke juridische task force moeten inzetten om mensen met onvoldoende kennis van muziektheorie te verbieden hierover te posten en zo te vaak incorrecte antwoorden te geven


  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het is een mineur7/11 akkoord Mike.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 oktober 2018 om 15:42

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het is een majeur7sus4 akkoord Mike. Je kunt het ook een mineur7sus4 noemen omdat er geen terts in zit.
    Ik moest klikken op 'toon dit bericht'. Brad hou op. Je hebt er geen verstand van en je moet dus ook geen advies proberen te geven. Echt je praat onzin. Vanuit meerdere perspectieven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb van de mensen die ik advies heb gegeven anders nooit klachten gehad. En terecht. Ik heb even mineur7sus4 ingetikt op google en zie hier! Ook nog eens met dezelfde vingerzetting van Mike.
    Overigens geeft de afbeelding ook aan dat het zowel majeur als mineur kan zijn zoals ik al heb aangegeven.

    Dus Mike en anderen, een vergissinkje is menselijk maar ik heb er wel verstand van.

    https://commons.wikimedia.org/wiki/F...us4_002233.svg
    Nee NEE NEE NEE!!!! Hou op man met je irritante ge. Je hebt er GEEN verstand van. Het kan GEEN maj7sus4 zijn. En het kan zoals gezegd nog een flink aantal andere akkoorden zijn. Met je verstand

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Je eindigt op een G. Als dat de toonsoort is is je akkoord een D7 met een g als voorhouding voor de fis. Je mag het een D7sus4 noemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En dus *geen* DMAJ7sus4. Maar goed, het kan van alles zijn, in diverse maten van waarscijnlijkheid. Hangt af van de functie en de progressie eromheen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top