Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Want......?
    Omdat hij dan nog net zo voorover blijft hangen. Waarom zou zo'n Grolsch rubbertje de bovenkant van de body minder laten kantelen?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Zon dikke draagband (voor bas?)!kopen. Het liefst met schuim. En weg is je probleem.
    Helemaal niet, want het aangrijpingspunt van de straplock is verder van de body af gekomen tov de conventionele knop, dus gitaar kantelt net zo hard, al maak je die band een meter breed (het was geen naar beneden zakkende kop, begreep ik)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Waarom zou zo'n Grolsch rubbertje de bovenkant van de body minder laten kantelen?
    Als je daarmee teruggaat naar de originele draagbandknoppen is het een optie.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Geen gedoe hoor maar het is al een van de langste gitaarbanden. Zou je het zelf doen zo?
    Ik denk dat ik daar geen antwoord op kan geven, want ik zou zo'n gitaar niet kopen
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 oktober 2018 om 19:48

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Omdat hij dan nog net zo voorover blijft hangen. Waarom zou zo'n Grolsch rubbertje de bovenkant van de body minder laten kantelen?
    Omdat je dan de originele knoppen kunt monteren en de situatie weer origineel is.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Ik zal het eens gaan proberen maar voordat ik de straplocks erop zette was het probleem ook al zo maar misschien scheelt het iets

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Helemaal niet, want het aangrijpingspunt van de straplock is verder van de body af gekomen tov de conventionele knop, dus gitaar kantelt net zo hard, al maak je die band een meter breed (het was geen naar beneden zakkende kop, begreep ik)




    Als je daarmee teruggaat naar de originele draagbandknoppen is het een optie.




    Ik denk dat ik daar geen antwoord op kan geven, want ik zou zo'n gitaar niet kopen
    Als....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik denk dat ik liever de draagband over de bovenste "punt" van de V zou gooien, als test, dan de draagbandknop verplaatsen naar de plek waar ie bij een gibson explorer zit.
    Geen idee hoe andere figuren dat oplossen.

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Berichten
    55

    Standaard

    https://i.ytimg.com/vi/50SrPB5xcNQ/hqdefault.jpg Het ziet er wat raar uit, vind ik. Ik heb 2 explorers, ik het zelf niet zo doen. Maar goed, als het comfortabeler is...

    E

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Berichten
    55

    Standaard

    ^ kromme zin. “Ik ‘zou’ het zelf niet zo doen...”

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vond 'm duidelijk

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk dat ik liever de draagband over de bovenste "punt" van de V zou gooien, als test, dan de draagbandknop verplaatsen naar de plek waar ie bij een gibson explorer zit.
    Geen idee hoe andere figuren dat oplossen.
    Zie mijn eerdere opmerking. Ik heb het indertijd ook gedaan met een Yamaha SG, zelfde euvel. Ik heb toen een tweede draagbankknop aangebracht aan de binnenzijde van de bovenste hoorn. Het is misschien iets minder fraai, maar wel praktischer en comfortabeler.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top